În timp ce industria de divertisment și producție este încă dominată în mare măsură de Occident, spectacole precum Squid Game demonstrează o oportunitate pentru producțiile non-occidentale de a lua zborul pe scena internațională. Cu puțin ajutor de la Web3, creatorii de pe piețele în curs de dezvoltare pot ajunge la o etapă mai mare, potrivit unui expert în industria divertismentului.

Într-un interviu Cointelegraph, Mehmet Eryılmaz, CEO al echipei Web3 axată pe divertisment, Faro Company, și-a împărtășit părerile despre modul în care Web3 poate contribui la dezvoltarea divertismentului în țările emergente. Potrivit executivului, companiile mass-media și de divertisment au fost afectate de paznici, care adesea nu reușesc să reprezinte în mod adecvat alte culturi. El a explicat că:

„Această excludere nu reflectă doar ce fel de povești sunt spuse, dar interzice și povestea completă. Ca creaturi sociale, cu toții ne simțim validați în valoarea noastră de sine, văzându-ne reflectate pe ecran.”

Aici intervine Web3. Eryılmaz a spus că Web3 poate deschide noi oportunități, permițând celor din piețele emergente să-și arate în mod corespunzător cultura lumii prin filme și muzică și să aibă șanse egale. Spus:

„Web3 oferă creatorilor și producătorilor de pe piețele emergente oportunitatea de a stabili condițiile de concurență echitabile, ocolind finanțarea extrem de centralizată și structurile de luare a deciziilor.”

Executivul consideră că rețelele descentralizate, contractele inteligente și tehnologia token pot revoluționa viitorul peisaj media. Acest lucru se datorează faptului că tehnologia Web3 permite împărțirea investițiilor, permițând oricui să devină coproprietar al conținutului. Eryılmaz a remarcat, de asemenea, că Web3 declanșează începutul a ceea ce el descrie ca o economie de proprietate care folosește tehnologia pentru a distribui valoare economică unei comunități globale.

Legate de: Executivul Samsung Next susține că proiectele Web3 trebuie să facă față provocărilor de utilitate

Pe lângă acestea, CEO-ul a mai subliniat că Web3 rezolvă și problema împărțirii profitului pentru creatorii de conținut. Datorită funcției sale inerente care permite diverse modalități de strângere de fonduri, Web3 poate rezolva și problemele bugetare ale creatorilor. Erilmaz a spus:

„Web3 este extrem de interesant pentru creatorii de conținut, deoarece îi eliberează de controlul tradițional și de distribuția nedreptă a profiturilor. […] Web3 s-a dovedit deja a fi o alternativă excelentă și eficientă pentru proiectele de divertisment de crowdfunding și de achiziție de fani.”

Eryılmaz a mai spus că compania sa Faro există din motivele pe care le-a menționat mai sus și folosește Web3 pentru a rezolva problemele pe care le-a descris. „Misiunea lui Faro este de a spune povești locale originale, prezentând diverși povestitori și talent pentru publicul global. Credem în universalitatea unei povești bune”, a spus el.

Executivul a spus că echipa sa crede într-un viitor mai bun, în care creatorii au aceleași oportunități de a-și împărtăși poveștile, indiferent de unde sunt. El a spus: „Într-un fel, vrem să fim farul de posibilități pentru acei creatori din țări care nu au o industrie de conținut convenabilă și/sau independentă.”