Uniunea Europeană a vorbit despre locul său în ecosistemul în expansiune rapidă al tehnologiilor emergente.

A fost lider în stabilirea unor reglementări clare în jurul cripto, cu mult așteptatul său cadru Piețe în Crypto-Assets (MiCA) semnat în lege la sfârșitul lunii mai. UE a impulsionat, de asemenea, crearea de reglementări pentru dezvoltarea și implementarea sistemelor de inteligență artificială (AI).

Mai recent, pe 11 iulie, Comisia Europeană eliberată cel mai recent plan al său de a prelua conducerea în dezvoltarea metaversului și de a preveni ca Big Tech să devină prea dominantă într-un sector viabil din punct de vedere economic.

O viziune europeană asupra metaversului

Cea mai recentă propunere a UE a estimat că dimensiunea pieței globale pentru evoluțiile metaverse va depăși 800 de miliarde EUR până în 2030, în comparație cu valoarea sa de la sfârșitul anului de 27 de miliarde EUR în 2022. Cel mai recent de la McKinsey raport despre starea metaversului valorează chiar aproximativ 5 trilioane de dolari în aceeași perioadă de timp.

În cadrul inițiativei Comisiei, aceasta dorește să dezvolte în continuare metaversul pentru a reflecta valorile și drepturile fundamentale ale UE, împreună cu un impuls pentru deschidere și interoperabilitate.

Margrethe Vestager, vicepreședinte al Comisiei Europene, a spus că UE trebuie să aibă „oameni în centru” care să o modeleze conform principiilor sale.

„Vrem să ne asigurăm că Web 4.0 devine un mediu digital deschis, sigur, de încredere, echitabil și incluziv pentru toți.”

Comisia a organizat paneluri de cetățeni europeni în februarie și aprilie 2023, care s-au concentrat pe metavers. Scopul său a fost de a formula sugestii pentru o „viziune, principii și acțiuni” pentru a se asigura că lumile virtuale din UE sunt echitabile.

Potrivit comisiei, 140 de cetățeni UE au fost selectați aleatoriu pentru a participa, rezultând 23 de recomandări care au ghidat strategia.

Pilonii actuali pe care UE i-a hotărât pentru strategia sa metaverse includ împuternicirea și consolidarea competențelor pentru a crea un grup de specialiști în domeniul lumilor virtuale, sprijinirea unui Web4 UE la nivel de întreprindere, sprijinirea progresului social și a serviciilor publice virtuale și modelarea standardelor. pentru lumi virtuale deschise și interoperabile.

Dar stai, ce este Web4?

a Comisiei Europene piuit despre pilonii săi pentru lumile virtuale și strategia Web4 au primit un răspuns mixt din partea utilizatorilor, mulți au întrebat ce înseamnă Web4 și alții au glumit despre dezvoltarea Web5 și Web6.

Utilizatorii răspund la tweet-ul Comisiei Europene. Sursa: Twitter

Conform strategiei, Web4 se distinge de Web3 prin integrarea sa cu lumea reală. Declarația comisiei recunoaște că Web3 este încă „în prezent în curs de dezvoltare”, principalele sale caracteristici fiind deschiderea, descentralizarea și împuternicirea utilizatorilor.

„Următoarea generație, Web 4.0, va permite integrarea perfectă între obiectele și mediile digitale și reale și o interacțiune îmbunătățită între om și mașină.”

Pentru UE, Web4 ar putea părea ca introducerea orașelor inteligente cu infrastructura de bază potrivită.

Investește deja în inițiative precum Destination Earth (DestinE) și Local Digital Twins pentru comunități inteligente, precum și în European Digital Twin of the Ocean, despre care se spune că le permite cercetătorilor să avanseze știința pentru dezvoltarea de aplicații de precizie și să ajute la publicul. autorităților să ia decizii informate de politică publică cu privire la aspectele conexe.

Legate de: Animoca rămâne optimist în ceea ce privește jocurile blockchain, așteaptă licența pentru fondul metaverse

Comisia a inclus, de asemenea, „inteligență artificială și de mediu avansată, Internet of Things, tranzacții blockchain de încredere, lumi virtuale și capabilități XR, obiecte și medii digitale și reale” ca integrări complete în Web4 care îl vor diferenția de Web3.

El susține că acest lucru va permite o „experiență imersivă cu adevărat intuitivă, îmbinând perfect lumile fizice și digitale”.

Pe 5 iulie, European Blockchain Sandbox, care face parte din inițiativa sa de orașe inteligente, a dezvăluit primele 20 de cazuri de utilizare.

Reglementari UE in vigoare

Până acum, Vestager a spus că nu au fost elaborate reglementări actuale despre metaverse. Cu toate acestea, se așteaptă ca alte reguli deja existente să-l afecteze, cum ar fi confidențialitatea, puterea de piață și viitoarele reglementări AI.

După cum sa menționat mai sus, UE a semnat recent reglementările sale inovatoare MiCA, care au devenit unul dintre primele seturi cuprinzătoare de reguli din lume care reglementează industria cripto.

Pe 12 iulie, Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe a anunțat că intenționează să publice trei documente de consultare cu privire la standardele sale MiCA pentru furnizorii de servicii de cripto active, pe măsură ce își îndeplinește mandatul conform reglementărilor MiCA.

Există deja întrebări cu privire la politicile reglementărilor stablecoin și excluderea finanțelor descentralizate din reglementările publicate.

Pe lângă legislația sa recent lansată privind cripto, UE a lucrat la reglementări care vor afecta industria AI. Pe 14 iunie, Parlamentul European a adoptat Legea UE AI, care ar forța instrumente precum ChatGPT să dezvăluie tot conținutul generat de AI și alte măsuri împotriva conținutului ilegal.

Cursa împotriva tehnologiei mari

Toate aceste inițiative cu lumi virtuale și reglementări pentru tehnologiile emergente apar atunci când marile companii tehnologice precum Meta Platforms, Microsoft, Apple și Google lucrează la propriile versiuni ale metaversului și instrumentelor AI.

UE a declarat clar în strategia sa metavers că lumile virtuale nu vor fi „dominate de câțiva jucători mari” și ar trebui să fie „alimentate de tehnologii deschise”.

Meta, compania-mamă a Facebook, s-a angajat în mod deschis să-și dezvolte propria lume metavers accesibilă prin căștile sale de realitate virtuală. Cu toate acestea, până la sfârșitul anului 2022, compania a pierdut miliarde din cauza împărțirii metaversului său.

În 2022, Microsoft a anunțat achiziția Activision Blizzard pentru 69 de miliarde de dolari, unul dintre jucătorii cheie din industria jocurilor de noroc.

Cel mai recent, Apple a lansat cea mai recentă versiune a căștilor sale de realitate virtuală, Vision Pro. Cu toate acestea, în loc să le poziționeze pentru a le utiliza în metavers, a optat să folosească termenul „computing spațial”.

Revistă: Experții vor să ofere AI „suflete” umane, astfel încât să nu ne omoare pe toți