Înfrângerea șoc cu 2-1 a Argentinei în fața Arabia Saudită în meciul de deschidere al Cupei Mondiale FIFA a redus prețul Tokenului de fani ai Asociației de Fotbal Argentinei (ARG), în conformitate cu speranțele fanilor de fotbal.

Cu simbolul ARG la prețul de 7,21 USD la început, performanța slabă a echipei de fotbal condusă de Lionel Messi a făcut ca prețul simbolului să scadă cu 31% la 4,96 USD până la sfârșitul meciului înainte de a crește la 5,22 USD la momentul scrierii acestui articol. , conform date din Coingecko.

Dimpotrivă, podeaua Preț a „The Saudis”, o colecție de jetoane nefungibile (NFT) cu tematică Arabia Saudită, fără legătură cu echipa de fotbal, a crescut vertiginos cu 52,6% de la 0,196 Ether (ETH) la 0,3 ETH în același timp înainte de a se răci la un preț de 0,225 ETH. , în jur de 250 USD.

Volumul vânzărilor colecției a crescut și el cu 990% în ultimele 24 de ore, închizându-se la 24,5 ETH conform OpenSea. date.

În ciuda hype-ului creat de Cupa Mondială FIFA, care a început oficial pe 20 noiembrie, firma de cercetare a criptomonedei Delphi Digital a remarcat că tokenul nativ Chiliz (CHZ) al platformei de implicare a fanilor Socios, pe lângă alte jetoane bazate pe fotbal care reprezintă națiunile participante , s-a răcit și el considerabil în ultimele zile:

CHZ este un token ERC-20 originar din Socios, o platformă de implicare a fanilor bazată pe blockchain, care a fost unul dintre cei mai mari contribuitori la creșterea jetoanelor pentru fani sport.

Multe dintre jetoanele bazate pe fotbal rulează pe Socios, care are parteneriate cu unele dintre cele mai mari cluburi de fotbal din lume, inclusiv Barcelona FC, Paris Saint-Germain FC și Manchester City FC.

În timp ce jetoanele nu reprezintă proprietatea echipelor, jetoanele permite cumpărătorilor să voteze unele decizii luate de echipele sponsor, precum și accesul la unele recompense.

Legate de: Miliarde sunt cheltuite pentru marketingul criptomonedelor pentru fanii sportului. Se merită?

Popularitatea jetoanelor bazate pe fani în industria sportului a crescut și ea în ultimul timp, volumele vânzărilor de jetoane crescând adesea cu mai mult de 250% pe lună din ianuarie 2022.

Unii par să fi văzut jetoanele ca pe o modalitate indirectă de a paria pe succesul echipelor menționate, chiar dacă nu au fost concepute în acest scop.

Tokenurile sunt, de asemenea, afectate de alți factori decât succesul echipelor de fotbal pe teren, cum ar fi fluxurile și refluxurile regulate ale piețelor cripto și știrile de ultimă oră.

Un exemplu este recenta prăbușire a FTX, care a făcut ca prețul CHZ să scadă cu aproape 40% de la rapoartele privind problemele de lichiditate ale bursei și procedurile de faliment.

În mai, platforma de contracte inteligente Algorand a devenit primul sponsor oficial bazat pe blockchain al Cupei Mondiale FIFA, care se va încheia pe 18 decembrie.