Un robot a urcat pe scena Teatrului Național al Coreei pentru a conduce orchestra simfonică națională a țării pe 30 iunie, marcând prima apariție publică a unui dirijor robotic sud-coreean.

Ever 6, androidul care a codiregit performanţă Intitulat „Absence”, este un design produs de Institutul Coreean de Tehnologie Industrială (KITECH). Robotul este echipat cu o față umanoidă și are o formă de viață umană cu un trunchi, două brațe, un gât și un cap.

KITECH a antrenat Ever 6 folosind tehnologia de „captură a mișcării” prin intermediul unor atașamente senzori care înregistrează digital traseul ștafei unui dirijor. Robotul este, de asemenea, antrenat să țină evidența vitezei mișcărilor bastonului.

Înainte de spectacol, Teatrul Național din Coreea a lansat un videoclip teaser pe canalul său de YouTube, care arată câteva viziuni ale procesului de repetiție și antrenament.

Robotului i s-a alăturat pe scenă dirijorul Choi Soo-yeoul, care a codirigit și spectacolul. Se spune că Choi a spus că unul dintre cele mai provocatoare aspecte pentru roboți este „interacțiunea și comunicarea în timp real”, în special în contextul muzicii.

El a spus că „slăbiciunea critică” a lui Ever 6 este că nu aude. Cu toate acestea, Choi a mai spus că „robotul a fost capabil să prezinte astfel de mișcări detaliate mult mai bine decât mi-am imaginat”.

Choi și Ever 6 făceau pe rând piese, robotul ghida trei din cinci piese, apoi făcea o piesă una lângă alta. După concert, Choi a spus:

„A fost un spectacol care a arătat că (roboții și oamenii) pot coexista și se pot completa unul pe celălalt, mai degrabă decât unul să-l înlocuiască pe celălalt”.

Cointelegraph a contactat Orchestra Simfonică Națională din Coreea pentru comentarii din partea muzicienilor conduși de android, dar nu a primit imediat un răspuns.

Legate de: Spotify elimină mii de melodii generate de AI

Membrii publicului prezenți au fost amestecați, cu un concertist, Lee Young-ji, comentând despre capacitatea robotului de a ține pasul. Asistentul a spus că era „fără suflare” și că:

„Se părea că era ceva de făcut pentru ca robotul să facă treaba.”

Un alt membru al publicului, Song In-ho, a spus că robotul a performat la un nivel foarte elementar și ar putea face mai mult dacă ar fi echipat cu un sistem de inteligență artificială (AI) care l-ar putea ajuta să înțeleagă și să analizeze muzica.

Cu toate acestea, spectacolul a fost primul de acest gen din Coreea de Sud. Anterior, un robot creat de Honda numit Asimo, a jucat ca invitat a performanţă cu Orchestra Simfonică din Detroit în 2008.

În 2017, un robot pe nume YuMi a jucat ca invitat a performanţă In Elvetia. În cele din urmă, în 2020, un robot de design japonez numit Alter 3 Terminat o piesă muzicală de 7 minute considerată o „operă pe Android” și intitulată Frumusețe înfricoșătoare.

Revistă: AI Eye: Rezervarea de călătorii AI este hilar de proastă, 3 utilizări ciudate pentru ChatGPT, pluginuri criptografice