Comisia Europeană a sugerat că „realitatea extinsă”, tehnologia care permite oamenilor să interacționeze cu lumile virtuale, va crea până la 860.000 de locuri de muncă în Europa până în 2025.

Realitate extinsă sau XR este un termen umbrelă pentru tehnologiile imersive, inclusiv realitatea virtuală, realitatea augmentată și realitate mixtă și este un „factor tehnologic major” pentru lumile virtuale, zicală Comisia la 11 iulie.

„Se așteaptă ca impactul asupra ocupării forței de muncă să fie foarte semnificativ”, a spus el, menționând că încă 1,2 până la 2,4 milioane de locuri de muncă vor fi create direct sau indirect în alte sectoare până în 2025.

Cu toate acestea, Comisia a remarcat că astăzi, cea mai mare parte a inovațiilor din jurul Metaversului are loc în Statele Unite, China și Coreea de Sud.

„Spre deosebire de aceste țări, nu există giganți tehnologici în UE care să conducă investițiile în dezvoltarea lumi virtuale pentru următorul deceniu”.

Cea mai mare parte a activității de pe piața AR/VR din Europa se concentrează pe jocuri, media și divertisment, dar există „o mulțime de spațiu” pentru alte aplicații, inclusiv comerțul cu amănuntul, asistența medicală, armată și apărare și producție.

Comisia a remarcat că lumile virtuale, activate de aceste dispozitive XR, sunt una dintre tehnologiile care permit „următoarea generație” a World Wide Web, Web 4.0, în care obiectele fizice și digitale sunt reunite în medii virtuale în timp real.

„Suntem la începutul unei tranziții tehnologice majore, Web 4.0. Lumile virtuale sunt un factor important pentru Web 4.0 care poate revoluționa în mod semnificativ viața de zi cu zi a oamenilor și poate deschide o gamă largă de oportunități în multe ecosisteme comerciale și industriale”, a spus el.

Câteva exemple au inclus folosirea lumilor virtuale pentru a instrui chirurgii pentru proceduri medicale complexe, utilizarea „gemenilor digitali” pentru a conserva clădirile din patrimoniul cultural sau chiar utilizarea modelelor 3D pentru a rezolva încălzirea globală.

În documentul său de lucru prezentat Parlamentului European, Comisia și-a propus planul de a deveni un „lider mondial” în Web 4.0 și Metaverse.

Legate de: UE Blockchain Sandbox prezintă primele 20 de cazuri de utilizare după App Wave

„Astăzi, Europa sare în ring pentru a deveni lider mondial în Web 4.0 și în lumi virtuale”, a declarat Thierry Breton, comisarul european pentru piața internă.

Comisia a propus un total de 10 acțiuni pentru a realiza acest lucru, inclusiv atragerea de talente specializate din lumea virtuală în regiune, crearea de sandbox-uri de reglementare pentru a testa idei noi și dezvoltarea standardelor globale pentru metaverse interoperabile.

„Europa are ceea ce este necesar pentru a conduce următoarea tranziție tehnologică: start-up-uri inovatoare, conținut creativ bogat și aplicații industriale, un rol important ca stabilitor de standarde globale și un cadru legal previzibil și favorabil inovației”, a adăugat Breton.

Web3 Player: Apple să repare jocurile? SEC urăște Metaverse, Logan Paul troleat pe Steam