2022 a fost un an destul de provocator pentru sectorul criptomonedei, iar dominația schemelor Ponzi, escrocherii financiare descentralizate, jetoane nefungibile și registrul de schimb centralizat discutabil a pus problema eticii în spațiu la încercare.
Desigur, știrile negative din ultimul an nu au fost atipice sau excepționale; În general, etica „bună” a fost o problemă în cripto de ani de zile și probabil că este sigur să presupunem că provocările vor continua să puncteze peisajul în viitorul apropiat.
În contextul mass-media, este important să recunoaștem că raportarea obiectivă, imparțială și transparența sunt esențiale pentru ca industria să câștige încrederea publicului larg și, ca urmare, să schimbe perspectivele negative pe care oamenii le au adesea despre aceasta.
În cel mai recent episod al podcastului Cointelegraph Ordinea de zigazdele Ray Salmond și Jonathan DeYoung s-au întâlnit cu expertul în cripto media Molly Jane Zuckerman pentru a discuta despre experiența ei cu provocările etice din industrie și despre ideile ei despre cum să integreze cele mai bune practici din industrie.
Întrebat de Salmond despre cele mai mari lucruri de rezolvat în cripto media și despre posibilitatea ca jurnaliștii să se confrunte cu un „un fel de presiune întunecată de a face ceea ce este mai bine pentru companie”, Zuckerman a sugerat că sunt necesare îmbunătățiri drastice în ceea ce privește transparența. Ea a menționat că Asociația jurnaliștilor și cercetătorilor în criptomonede, o organizație pe care a co-fondat-o, a lucrat la îndrumări privind standardele pentru a ajuta reporterii și agențiile de presă deopotrivă:
„Este un lucru la care mă gândesc mult timp, chiar și în afara slujbei mele zilnice, este modul în care ne asigurăm că oamenii care lucrează în cripto au un fel de regulament de urmat, dincolo de ceea ce le-ar putea spune redacția lor. lor.”
Zuckerman a explicat:
„Cred că problema este că, dacă ai acces să faci ceva atât de ușor pentru o mulțime de bani, poate tenta cu adevărat mulți oameni. Deci cred că chiar și oameni cu standarde morale foarte, foarte înalte și limite etice foarte clare, cel puțin am văzut asta în unele companii pentru care am lucrat, [they] deliberat să nu le ofere acces la părți ale site-ului care i-ar tenta”.
Responsabilitatea pentru etică revine în primul rând jurnaliştilor sau constructorilor de protocol?
Când a fost întrebat dacă criza cripto-etică provine în principal din companii și din obiectivele lor de profit sau din capacitatea jurnaliștilor de a fi compromisi, Zuckerman a sugerat că ar putea fi o combinație a ambelor. El este, de asemenea, contestat cu faptul că multe cripto media și jurnalişti văd că misiunea sa ajută la catalizarea adoptării în masă, spunând:
„Nu cred [crypto media] ar trebui să ajute la catalizarea adopției în masă, personal. Cred că cripto media ar trebui să dezvăluie faptele despre ceea ce se întâmplă în spațiu. Și cred că, din păcate, chiar acum, dacă cripto-media ar face o treabă neutră, atunci majoritatea oamenilor ar părăsi probabil spațiul pentru că ar fi doar articole despre faliment după faliment după faliment.”
Potrivit lui Zuckerman, adevăratul scop al cripto media este de a educa cititorii:
„Nu cred că niciun mijloc media ar trebui să aibă scopul de a determina mai mulți oameni să folosească criptomoneda. Cred că ar trebui să fie, să facem mai mulți oameni să înțeleagă cum funcționează. Dar dacă înțeleg cum funcționează și îl urăsc, atunci acesta este același rezultat pozitiv pentru mine ca și înțelegerea modului în care funcționează pe baza unui articol pe care l-ai citit și pe care l-ai plăcut.”
Pentru a afla mai multe despre Zuckerberg, accesați episodul complet din Ordinea de zi pe pagina de podcast a Cointelegraph, Spotify fie Podcasturi Apple — și asigurați-vă că consultați și celelalte emisiuni Cointelegraph.
Părerile, gândurile și opiniile exprimate aici aparțin exclusiv autorilor și nu reflectă sau reprezintă neapărat punctele de vedere și opiniile Cointelegraph.
Source link