Modelul de afaceri Play-to-Earn (P2E) poate să nu fie mort, dar editorii și dezvoltatorii de jocuri explorează alternative pentru a-l înlocui, potrivit unui panel la NFT.NYC 2023. Echipa Cointelegraph a fost la New York pentru a aduce informații exclusive despre evenimentul NFT.

Potrivit CEO-ului platformei de jocuri OP Games, Chase Freo, companiile care se autointitulează P2E își schimbă strategia pe fondul scăderii prețurilor criptomonedelor. „Este un model care nu este deloc durabil”, a spus el, citând ca exemplu schimbarea Axie Infinity în unele dintre titlurile sale emblematice.

De la stânga: Chase Freo, Minoru Yanai, Paul Flanagan și Paul-David Oosthuizen la NFT.NYC 2023. Sursa: Cointelegraph

Minoru Yanai de la Minto, o companie japoneză de design de manga și anime, a declarat că companiile de jocuri „căută acum să se joace și să se distreze și, uneori, să câștige sau să schimbe”, adăugând că jucătorii pot câștiga în continuare jetoane și recompense, dar editorii și dezvoltatorii sunt mai concentrați. în a fi durabil și flexibil.

Vorbind, de asemenea, în cadrul panelului, Paul Flanagan, șeful departamentului de dezvoltare a afacerilor la dezvoltatorul eston de jocuri mobile CM Games, a declarat că problema principală a modelelor P2E este că este „sumă zero”. „După cum știm cu toții, cele mai multe dintre ele sunt scheme Ponzi, așa că dacă puneți sponsorizarea mărcii ca generator de bani, ar putea funcționa, dar încă trebuie să vedem că se întâmplă acest lucru”, a spus el.

Înrudit: Play-to-Earn vs. Play-to-Earn Explicat Mutați pentru a câștiga

Alternativele care înfloresc în industrie includ piețe și parteneriate care permit jucătorilor să returneze jetoane ecosistemului de jocuri în loc să le joace și să le lichideze, au remarcat paneliştii. „În acest moment, mai multe companii încearcă să se asigure că jocul are o buclă de bază foarte bună, care le permite acestor jucători să pună înapoi în joc ceea ce câștigă. Este foarte provocator. […]. Nu cred că Play-to-Earn va reveni vreodată, dar vor exista variații în ceea ce va arăta în viitor”, a spus Freo.

Vorbitorii panelului au remarcat, de asemenea, că industria jocurilor Web3 vede mai multe produse tangibile pe piață după ani de dezvoltare. În special în Asia de Est, un mediu de reglementare îmbunătățit le permite companiilor de jocuri Web3 să strângă mai multe fonduri și să caute modele alternative de afaceri, precum și soluții pentru a îmbunătăți experiența jucătorului.

Revista: De ce să vă alăturați unei bresle de jocuri Blockchain? Distrează-te, câștigă și creează jocuri mai bune.