Premiile MTV Video Music Awards (VMA) din 2022 au adăugat o nouă categorie pe lista lor de categorii de competiție. Anul acesta, artiștii sunt eligibili să concureze la categoria „Cea mai bună performanță metaverse” pentru un premiu râvnit.

Spectacolul de premiere a început inițial în 1984, ca o recunoaștere apreciată a talentului videoclipului muzical. Artiști mari de muzică, inclusiv Madonna, Nirvana și Kanye West, se numără printre câștigătorii anteriori ai VMA.

Categoriile tipice de premii includ „Videoclipul anului”, „Artistul anului” și „Cântecul anului”, deși anul acesta există o întorsătură Web3. VMA-urile au luat în considerare performanțele din Metaverse și au creat o nouă categorie de premii.

În anul său inaugural, șase artiști sunt nominalizați. Acesta include „The Rift Tour” cu Ariana Grande (Fortnite), „The Virtual” de la Blackpink (PUBG Mobile), BTS (YouTube), Charli XCX (Roblox), „Justin Bieber: An Interactive Virtual Experience” (Wave) și „ Twenty One Pilots Concert Experience” (Roblox).

Pe lângă o nouă categorie de premii, pe 12 august, emisiunea de premii și-a anunțat prima experiență Metaverse. Paramount Game Studios a lansat The VMA Experience în metaversul Roblox săptămâna trecută, care va fi disponibil până pe 3 septembrie a acestui an.

Roblox are două spectacole pentru nominalizare și este o lume virtuală foarte activă, cu evenimente de cultură pop, inclusiv concerte și festivaluri. Anul trecut, a făcut echipă cu Insomniac, un mare producător de festivaluri de muzică electronică dance, pentru a crea festivaluri virtuale în metaversul său.

Legate de: Concertele din Metaverse ar putea duce la un nou val de adopție

Categoria metaversului din acest an vine după cinci ani consecutivi de scădere a vizualizărilor pentru VMA. Pe măsură ce metaversul continuă să se extindă și să atragă un public mai tânăr, mișcarea MTV de a include spectacole virtuale poate ajuta la menținerea actuală.

Industria muzicală este plină de integrări Web3, deoarece a fost pe o traiectorie de consum digital de ani de zile după introducerea serviciilor de streaming de muzică. Artiștii lansează single-uri ca jetoane nefungibile, sau NFT, care sunt acum eligibile pentru recunoașterea topurilor internaționale, în timp ce alții sunt. folosind blockchain pentru a îmbunătăți licențele muzicale.