Echipa profesionistă de fotbal engleză Crawley Town FC a votat din partea comunității de fani și deținători ai NFT, cărora li sa dat recent un cuvânt de spus cu privire la ce fel de jucător ar trebui să recruteze echipa.

Votul, care a avut loc pe 15 iunie, care a fost prima decizie de echipă deschisă fanilor, a fost organizat pentru participanții NFT verificați prin intermediul unui canal temporar Discord. De asemenea, au fost luate voturi de la aproape 1.000 de posesori de abonamente.

Vorbind pentru Daily Mail pe 28 iulie, coproprietarul Crawley Town și fost analist de pariuri ESPN Preston Johnson accentuat importanța de a putea oferi fanilor o miză în club prin NFT:

„O mulțime de proiecte NFT sunt doar speculații fără o coloană vertebrală reală tangibilă, fără o poveste reală reală. Aveți un club de fotbal pentru care să încurajați în fiecare săptămână? Aceasta este coloana vertebrală la care oamenii aderă.”

„Dacă putem aduce asta acestui public cripto, mai ales dacă putem obține promovare și urcă în clasamentul ligii engleze de fotbal, atunci este o poveste și mai mare la care oamenii din întreaga lume pot face parte”, a spus el. adiţional.

În urma votului, Crawley Town a anunțat săptămâna trecută semnarea mijlocașului Jayden Davis pe un transfer gratuit, după ce tânărul de 20 de ani a încheiat cu succes o încercare cu clubul.

Crawley Town își desfășoară activitatea în Liga a doua, care pentru cei care nu cunosc foarte bine fotbalul englez, este în mod confuz al patrulea nivel al structurii ligii profesioniste engleze. Echipa a fost cumpărată de firma americană de criptomonede și Web3 WAGMI United (We’re All Gonna Make It) pentru un Estima 20 de milioane de dolari în aprilie.

Firma, fondată de Johnson și comerciantul de derivate Eben Smith, are un obiectiv pe termen lung de a duce Crawley Town până la capăt pentru a se alătura lui Liverpool FC și Manchester City în Premier League engleză (EPL), cel mai înalt nivel al Angliei.

WAGMI United este, de asemenea, deținută de peste 30 de investitori, cu nume mari precum omul de afaceri Gary Vaynerchuck și Philadelphia 76ers, președintele operațiunilor de baschet, Darly Moery.

În iunie, WAGMI United a lansat tricouri de echipă alternative pentru Crawley Town, care puteau fi achiziționate doar prin NFT-urile lor. Jetoanele oferă, de asemenea, beneficii cheie pentru Hodler, cum ar fi deciziile de vot cu privire la lucruri precum transferurile de jucători, împreună cu mărfuri Adidas gratuite și evenimente fizice și virtuale exclusive.

WAGMI United a lansat inițial 10.000 de NFT și, conform site-ului companiei, au mai rămas 1.933 care pot fi bătute pentru 0,35 Ether (ETH) în valoare de aproximativ 600 USD la prețurile curente.

Legate de: Cristiano Ronaldo va aduce fanii fotbalului pe Web3 cu Binance Partnership

Alte companii, cum ar fi Socios, și-au dezvoltat propria formă de implicare a fanilor prin jetoane de fani licențiate cu echipe profesionale asociate. Firma oferă deținătorilor de beneficii de token pentru fani, cum ar fi evenimente VIP, întâlniri și salutări, obiecte de colecție și produse Socios, dar în special nu oferă fanilor niciun drept de vot semnificativ asupra echipelor lor iubite.

Prețurile token-urilor de fani Socios sunt, de asemenea, cunoscute a fi foarte volatile și speculative, ceea ce a dus la un nivel puternic critică de la mulți fani de fotbal care și-au exprimat îngrijorarea cu privire la pierderea de bani în timp ce hobby-ul lor este monetizat.

Grupuri organizate precum Football Supporters Europe au fost, de asemenea, „îngrozite” de decizia UEFA (organul de conducere al fotbalului european) de a semna un parteneriat de trei ani cu Socios în februarie, invocând astfel de motive.