După cum știu investitorii cripto, piața se mișcă în cicluri. Am avut ciclul taur când Bitcoin (BTC) și Ether (ETH) au atins maximele istorice, iar acum urșii s-au întors în oraș.

Unul dintre ei l-a atacat pe fondatorul și CEO-ul MicroStrategy, Michael Saylor, săptămâna aceasta. În acest caz, a fost un urs foarte puternic, procurorul general din Washington, DC, Karl Racine, care l-a dat în judecată pe evanghelistul Bitcoin pentru că ar fi datorat 25 de milioane de dolari în taxe neplătite. Prețul acțiunilor MicroStrategy a scăzut cu mai mult de 13% după știri, de la 251 USD pe 29 august la mai puțin de 220 USD pe 1 septembrie.

Totuși, acum nu este momentul ca investitorii să intre în panică. Au trecut aproximativ trei luni de la prăbușirea acum infama a ecosistemului Terraform, care a pus capăt celei mai mari lupte cunoscute de oameni, iar cerul nu a căzut încă. Lumea nu se termină și blockchain-ul este la fel de imuabil ca întotdeauna.

Înseamnă asta că liderii din industrie ar trebui să înceteze să vadă scăderile pieței ca amenințări existențiale la adresa cripto-ului ca afacere? Poate că nu, având în vedere că capitalizarea pieței criptomonedelor în valoare de 2 trilioane de dolari a fost ștearsă după prăbușirea Terraform. Aceste evenimente extreme ale pieței nu pot fi respinse ca fiind fluctuații volatile la care ar trebui să ne așteptăm în viitor. Nu toți factorii care intervin în ele sunt sănătoși.

Legate de: Dezvoltatorii cripto ar trebui să lucreze cu SEC pentru a găsi un teren comun

Dacă ciclurile anterioare de scădere au fost marcate de lucruri precum înșelătoriile ICO din 2017-18 sau hackul organizației autonome descentralizate (DAO) din 2016, și acesta are o poveste de spus. De data aceasta, a te baza prea mult pe pârghie nu este bine pentru tine. Companiile care au încercat să meargă prea departe și prea repede au ajuns să fie suprasolicitate și acum se confruntă cu un moment de socoteală.

Multe proiecte de criptomonede sunt înclinate să mustre finanțele tradiționale în favoarea unei noi căi de urmat. Acea mentalitate trebuie aplaudată. Platformele, inclusiv Celsius, au introdus posibilitatea ca creditorii să obțină randamente mari din împrumuturi fără a trece printr-o bancă ca intermediar. Această idee nu va dispărea și nu ar trebui să dispară.

Cu toate acestea, ignorarea vechilor moduri nu înseamnă că companiile cripto pot sfida legile gravitației. Neevaluarea riscului de neconformitate și a avea o strategie în vigoare pentru când se va întâmpla asta, pentru că se va întâmpla la un moment dat, nu contează ca inovație.

Acest principiu, cu mult dincolo de finanțarea descentralizată (DeFi), se aplică în toată industria criptomonedei. Când sute de cripto-proiecte au adăugat „metavers” și cuvinte înrudite la postările lor după ce Facebook și-a schimbat numele în Meta, antreprenorii serioși au înțeles că deseori ei au căutat să o facă doar un alt strat de marketing al proiectelor non-serioase non-fungible token (NFT). valorifica hype-ul. De fapt, în ianuarie, OpenSea, cea mai mare piață NFT din industrie, a susținut că 80% dintre NFT-urile bătute gratuit pe platforma sa au fost fraude sau spam.

Legate de: Prețurile Bored Ape au scăzut, dar piața NFT se îndreaptă către noi culmi

În primele zile ale ICO Wild West, am putea accepta un anumit grad de acest tip de manie ca o fază normală și timpurie a noii tehnologii. Dar acesta nu poate fi status quo-ul în viitor.

Bursele precum OpenSea nu trebuie să devină ca Robinhood pentru a prospera, dar trebuie să folosească aceleași mecanisme pe care le folosesc platformele de tranzacționare legitime pentru a preveni preluarea fraudelor. Din nou, legile gravitației încă se aplică Metaverse, proiectelor NFT și platformelor care își oferă token-urile pentru tranzacționare.

Statistici despre utilizatori, volum și tranzacții OpenSea. Sursa: Dapp Radar

Asta nu pune singura sarcină asupra tranzacțiilor și nu minimizează ceea ce eu și alții am scris despre proiectele în sine având sarcina de a se comporta responsabil. Este necesar să ai un produs real înainte de a lansa o altă vânzare inutilă de token și o campanie de marketing însoțitoare.

Într-adevăr, memecoin-urile ar putea juca în continuare un rol vital în industrie. Dar proiectele care nu sunt destinate să fie următorul Dogecoin nu ar trebui să folosească strategia de marketing a Shiba Inus din lume. Unele proiecte merg bine și sunt cele care au șanse serioase de a reuși în următoarea cursă.

Un alt obstacol pe care industria trebuie să-l depășească este lansarea platformelor cripto doar pentru a le permite investitorilor să tranzacționeze alte valute digitale. Avem o grămadă de acestea așa cum sunt. Proiectele care pot găsi alte modalități de a cheltui cripto va muta industria dincolo de speculații.

Desigur, chiar și aceste proiecte trebuie să își bazeze impulsurile inovatoare pe planuri de afaceri realiste. Când începem să vedem mai multe despre asta, poate că marele experiment cripto va putea în sfârșit să depășească teama de dispariție de fiecare dată când are loc un accident.

Acuzațiile la adresa lui Saylor, unul dintre cei mai mari susținători ai Bitcoin și o icoană printre pasionații de criptomonede, în mijlocul unei piețe de urs sunt un coșmar de relații publice. Dar investitorii cripto nu merg nicăieri. Este timpul ca proiectele care sunt mai bune la crearea de produse decât la marketing să profite de asta.

Ariel Shapira El este un tată, antreprenor, vorbitor și ciclist, care servește ca fondator și CEO al Social-Wisdom, o agenție de consultanță care lucrează cu startup-uri israeliene și le ajută să facă conexiuni cu piețele internaționale.

Acest articol are scop informativ general și nu este destinat și nu ar trebui să fie luat drept consiliere juridică sau de investiții. Părerile, gândurile și opiniile exprimate aici aparțin exclusiv autorului și nu reflectă sau reprezintă neapărat punctele de vedere și opiniile Cointelegraph.





Source link