„Metaverse” a ajuns pe locul doi după „modul goblin” ca cuvânt al anului 2022 al Oxford University Press, după ce procesul a fost deschis alegătorilor pentru prima dată.

Într-un anunț din 4 decembrie, Oxford Languages spus termenul viral „mod goblin” a depășit „metaversul” și #IStandWith pentru a deveni cuvântul său al anului pentru 2022. Potrivit cercetărilor de la Oxford, utilizarea termenului metavers „a crescut de aproape patru ori față de anul precedent în Oxford Corpus” , a stimulat în parte prin rebrandingul Facebook la Meta în octombrie 2021.

Metaverse a pierdut în fața Goblin Mode, care a devenit viral în februarie, deoarece se pare că „a surprins starea de spirit dominantă a oamenilor care au respins ideea de a se întoarce la „viața normală”” după ridicarea blocajelor COVID.19 în multe zone. #IStandWith s-a clasat pe locul al treilea în concurs, alimentat de hashtaguri de pe rețelele de socializare, inclusiv #IStandWithUkraine, după invazia rusă a țării în februarie.

„Pe măsură ce ne confruntăm cu concepte relativ noi, cum ar fi munca hibridă în spațiul realității virtuale, metaversul este deosebit de relevant pentru dezbaterile despre etica și fezabilitatea unui viitor complet online”, a spus Oxford Languages. „Un oponent demn al „modului goblin”, „metaversul” a câștigat puterea de vot cu comunitățile și publicațiile cripto. Vedem că termenul continuă să crească în utilizare, pe măsură ce mai multe voci se alătură dezbaterii despre sustenabilitatea și viabilitatea viitorului său.”

În lansarea videoclipului „metavers” publicat în noiembrie, Oxford a spus că termenul datează din „romanul științifico-fantastic Snow Crash al lui Neil Stephenson”, publicat în 1992.

Peste 300.000 de persoane au votat printre cei trei termeni selectați de Oxford Languages.

Legate de: Metaversul are loc fără permisiunea Meta.

„NFT”, sau simbolul nefungibil, a câștigat concursul Collins Dictionary pentru cuvântul din 2021, în timp ce „vax” a ocupat primul loc ca cuvânt de alegere al Oxford în același an. Cele mai recente rezultate reprezintă aparent o schimbare în fervoarea rețelelor sociale în jurul termenilor legați de criptomonede, care se pare că s-a diminuat în primul trimestru al anului 2022.