Firmele de criptomonede și influențatorii ar putea avea nevoie să înceapă să includă declinări de răspundere pe memele criptomonede pentru a respecta legile privind publicitatea din Marea Britanie, conform noilor îndrumări propuse de autoritatea de reglementare financiară a țării.

Pe 17 iulie, Autoritatea de Conduită Financiară (FCA) eliberată un ghid propus despre promoțiile financiare pe rețelele de socializare care se concentrează pe meme promoționale și influențe financiare – „influenceri”.

FCA a spus că a văzut meme ale companiilor cripto care circulă online și mulți nu știu că sunt supuse regulilor sale promoționale.

El a spus că memele promoționale sunt deosebit de răspândite în sectorul criptomonedei, adăugând că orice tip de comunicare ar putea fi considerată promovare financiară.

Exemplu de meme legate de investiții cripto pe care FCA o consideră o promovare financiară. Sursa: FCA

FCA consideră criptomonedele o investiție cu risc ridicat. Puteți face publicitate pentru investitorii de retail în general, dar există cerințe precum includerea de avertismente de risc și interzicerea stimulentelor pentru investiții.

Acesta a spus că în al patrulea trimestru al anului 2022, 69% din promoțiile financiare de pe site-urile web de afaceri licențiate sau rețelele sociale au fost modificate sau retrase în urma intervenției FCA.

A lansat consultarea pentru a-și actualiza îndrumările din 2015 și pentru a clarifica așteptările sale cu privire la modul în care agenții de marketing își vor implementa reglementările privind promoțiile.

finfluenceri în miză

FCA a declarat că a înregistrat o creștere a numărului de influenceri orientați financiar care promovează produse financiare despre care au puține cunoștințe, care vizează de obicei un public mai tânăr.

Legate de: Legea privind siguranța online din Marea Britanie ar trebui să se aplice în metavers, spun parlamentarii

El i-a avertizat pe influenceri că promovările lor ar putea fi o infracțiune pedepsită cu până la doi ani de închisoare, o amendă nelimitată sau ambele. Legea se aplică chiar și promoțiilor din afara Marii Britanii care ar putea avea efect în țară.

În motivarea mementoului, el a citat a raport care a afirmat că mai mult de 60% dintre tinerii de 18-29 de ani urmăresc influenței pe rețelele de socializare, trei sferturi spunând că au încredere în sfaturile lor.

Un FCA 2021 studiu a constatat că 58% dintre respondenții cu vârsta sub 40 de ani au citat rețelele de socializare și hypeul știrilor drept motive pentru investiția lor în ceea ce organul de supraveghere consideră un produs cu risc ridicat.

Comentariile publice cu privire la îndrumările propuse sunt deschise până pe 11 septembrie.

Revistă: Dependența de tranzacționare cu criptomonede: ce să cauți și cum este tratată