Când Michael Corleone a ordonat atacuri asupra șefilor rivali Nasul, l-a încuiat pe Don Cuneo într-o uşă rotativă şi a tras. A fi lovit în timp ce este prins în spatele unei uși cu gratii pare a fi tratamentul pe care președintele Comisiei pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA, Gary Gensler, îl are în vedere pentru proiectele cripto din SUA. Pe baza activității recente de aplicare a SEC și a comentariilor președintelui.

SEC nu ar trebui lăsată să ducă un război murdar nesupravegheat împotriva criptomonedelor. Congresul trebuie să-și susțină autoritatea de supraveghere și să ofere dezvoltatorilor, antreprenorilor și utilizatorilor de criptomonede americani o cale clară pentru a desfășura afaceri în mod legal. Oferirea unui cadru de dezvăluire de bun simț pentru monedele stabile susținute de active este punctul de plecare.

SEC de la Gensler pare să încerce să lichideze „toate afacerile de familie” cu cripto. Pe 9 februarie, SEC a soluționat acuzațiile conform cărora programul de „participare ca serviciu” al Kraken (o modalitate de a câștiga recompense pentru a ajuta la menținerea rețelelor cripto) a constituit vânzarea ilegală a valorilor mobiliare neînregistrate. Mai târziu în cursul lunii, au apărut știri că SEC a trimis o notificare de la Wells emitentului de monede stabile Paxos, indicând posibile măsuri viitoare de aplicare a token-ului său Binance USD (BUSD) (un activ cu marca Binance conceput pentru a menține un nivel 1:1 pentru dolarul american), despre care comisia, de asemenea, se pare că este o valoare neînregistrată. Și Gensler a indicat într-un interviu recent că, practic, fiecare proiect cripto, „tot ceea ce nu este Bitcoin”, ar putea avea o țintă SEC pe spate.

SEC susține că pur și simplu aplică cerințele existente de înregistrare și dezvăluire pentru jetoanele și serviciile cripto pe care le consideră valori mobiliare. Dar acest lucru este înșelător din două motive.

În primul rând, aplicabilitatea legilor privind valorile mobiliare la proiectele în cauză (serviciul de miză al Kraken și stablecoin-ul BUSD al Paxos) este, cel puțin, discutabilă. Cu atât mai mult dacă ideea este că fiecare token criptografic care nu este Bitcoin (BTC) este considerat o securitate. Și în al doilea rând, un organism de reglementare interesat să ofere consumatorilor cele mai bune dezvăluiri despre produse noi, inclusiv monede stabile, ar oferi îndrumări clare despre cum să facă acest lucru. SEC nu a făcut-o.

Legate de: Așteptați-vă ca SEC să-și folosească manualul Kraken împotriva protocoalelor de miză

Cu Kraken, SEC a susținut că serviciul său de staking implica un tip de garanție cunoscut sub numele de contract de investiții. În linii mari, aceste titluri acoperă o investiție cu o așteptare de profit bazată pe eforturile manageriale sau antreprenoriale ale altora. Dacă serviciul Kraken a fost discutabil. Cu Paxos, nu știm încă ce tip de securitate crede SEC că stablecoin-ul BUSD descrie și de ce, dar, în general, este mai dificil, deși nu neapărat imposibil, să vedem cum va genera un activ pe care un cumpărător nu se așteaptă. un profit. este o securitate.

În mod îngrijorător, comentariile lui Gensler ar putea implica, de asemenea, că el vede chiar și jetoanele extrem de descentralizate, cum ar fi Ether (ETH), drept valori mobiliare. Acest lucru este în contradicție cu comentariile anterioare ale oficialilor SEC, precum și cu ideea că legile privind valorile mobiliare ar trebui să abordeze riscurile administrative – caracteristici ale agențiilor centralizate, nu protocoalelor software descentralizate.

În plus, chiar și presupunând că un anumit token sau serviciu a fost o securitate, rămâne încă problema înregistrării. Și aici SEC arată ca asasinul care închide ușa.

A fost complet neadevărat când Gensler a declarat că procesul de înregistrare a unei securități cripto este „doar un formular pe site-ul nostru”. După cum Michael Corleone s-ar fi încruntat, replica lui Gensler „îmi insultă inteligența și mă enervează foarte mult”. Pentru că, după cum a explicat comisarul SEC Hester Peirce în disensiunea sa împotriva acțiunii Kraken, „în climatul actual, ofertele legate de criptomonede nu trec prin canalul de depunere a SEC”.

Legiuitorii au un rol vital în restabilirea răspunderii administrative. La o audiere a Comitetului bancar al Senatului din 14 februarie, senatorul republican Tim Scott a declarat în audiere: „Dacă președintele Gensler va lua măsuri de aplicare, Congresul trebuie să audă de el foarte curând”. Peste culoar, senatorul democrat Kirsten Gillibrand a exprimat un sentiment similar: „Am o mulțime de îngrijorări cu privire la președintele Gensler și abordarea lui față de acest spațiu”.

Supervizarea ar fi foarte binevenită. Congresul ar trebui să facă un pas mai departe legiferând, mai întâi oferind o cale practică de înregistrare pentru stablecoins.

Legate de: SEC al lui Gary Gensler joacă un joc, dar nu cel pe care îl crezi

Aparent, SEC dorește ca emitenții să dezvăluie consumatorilor riscurile stablecoins-urilor. Riscul principal este ca o monedă stabilă să „sparge bani”, pierzând rambursarea 1:1 cu activul la care este legat, cum ar fi dolarul american, deoarece emitentul nu are rezervele pe care pretinde că le are. Cerințele de bază privind garanțiile și dezvăluirile care fac obiectul autorității antifraudă ar aborda acest lucru în mod direct.

Cu toate acestea, unii, inclusiv Grupul de lucru al președintelui, au susținut că este nevoie de mai mult și că doar instituțiile de depozitare asigurate ar trebui să emită monede stabile. Dar limitarea emiterii de monede stabile către bănci este doar o altă modalitate de a închide ușa noilor intrați pe piață. Regulile simple care permit concurența, nu restricțiile protecționiste, sunt calea către conducerea financiară continuă.

SEC nu trebuie să rămână în umbră pentru a încerca să înăbuşe locurile de muncă americane şi accesul la un nou tip de tehnologie. După cum a recunoscut președintele Comisiei pentru Servicii Financiare a Camerei, Patrick McHenry, viitorul activelor digitale „este o problemă politică și economică majoră care trebuie decisă de Congres”.

Această decizie ar trebui să includă inițierea unei legislații directe privind monedele stabile și responsabilitatea democratică. La urma urmei, un organism de reglementare nu este în măsură să ceară de la Congres: „Nu mă întreba despre afacerea mea”.

Jack Solowey este analist de politici la Centrul pentru Alternative Monetare și Financiare (CMFA) al Institutului Cato, concentrându-se pe fintech, criptomonedă și DeFi. El deține o diplomă în drept de la New York University School of Law și o licență în arte de la Universitatea din Pennsylvania.

Jennifer J. Schulp este director de Studii de Reglementare Financiară la CMFA al Institutului Cato, unde se concentrează pe reglementarea valorilor mobiliare și a piețelor de capital. El deține o diplomă în drept de la Facultatea de Drept de la Universitatea din Chicago și o diplomă de licență de la Universitatea din Chicago.

Acest articol are scop informativ general și nu este destinat și nu ar trebui să fie luat drept sfaturi juridice sau de investiții. Părerile, gândurile și opiniile exprimate aici aparțin exclusiv autorului și nu reflectă sau reprezintă neapărat punctele de vedere și opiniile Cointelegraph.





Source link