După ce compania daneză de logistică Maersk și-a anulat platforma de lanț de aprovizionare bazată pe blockchain anul trecut, constructorii din industrie nu au renunțat la aplicațiile blockchain în comerțul global.

Global Shipping Business Network (GSBN) cu sediul în Hong Kong, un consorțiu nonprofit axat pe aplicații de afaceri blockchain, este optimist în privința blockchain-ului ca instrument logistic crucial pe termen lung.

Potrivit unui raport al The South China Morning Post, GSBN în prezent Operă una dintre cele mai mari platforme din lume care poate fi descrisă ca o alternativă la instrumentul TradeLens de la Maersk. Platforma este construită pe un blockchain autorizat cu o guvernare puternică a datelor, permițând doar părților autorizate să contribuie și să consume date legate de expediere.

De la lansarea platformei de transport pe bază de blockchain în 2021, GSBN a apelat la parteneri mari de transport precum Cosco, OOCL și Hapag-Lloyd. Organizația a colaborat și cu operatori de terminale precum Hutchison Ports, SPG Qingdao Port, PSA International, Shanghai International Port Group și Cosco Shipping Ports.

Dintre membri, doar Hapag-Lloyd din Germania și PSA International din Singapore nu au sediul în China continentală sau Hong Kong.

În ciuda faptului că companiile majore din industrie, precum Maersk, termină proiecte similare, CEO-ul GSBN, Bertrand Chen, este încrezător că blockchain-ul nu a prins încă în industrie, dar adoptarea sa poate dura încă un deceniu.

„Cred că pentru mulți oameni, înțelegerea clară este că această industrie a devenit digitală”, a spus Chen, argumentând că nu există nicio șansă ca comerțul global să continue să folosească „pix și hârtie” până în 2032. Potrivit executivului, blockchain are potențialul de a ajuta industria să se transforme ca răspuns la declanșatorii problemelor de aprovizionare precum COVID-19. El a declarat:

„Din cauza COVID-19, pentru că trebuie să schimbați procesul, cred că acesta este unul dintre cazurile comune de utilizare pentru blockchain. […] Acesta este probabil mai bun decât NFT-urile de artă digitală. NFT de documente pentru comerțul global: acesta va fi cazul real de utilizare”.

Executivul a sugerat că China preia conducerea în logistica blockchain, deoarece țara a turnat bani în industrie. El a recunoscut, de asemenea, că, până acum, multe soluții locale de tip blockchain au fost foarte specifice Chinei.

Legate de: Regulile cripto din Hong Kong stabilesc ștacheta ridicată pentru „un motiv întemeiat”, spune consilierul SFC

„Când arunci atâția bani într-un singur sector pentru că este o politică, ești obligat să ai noroc”, a spus Chen. El a adăugat că investiția Chinei în dezvoltarea blockchain-ului ar beneficia cu siguranță GSBN prin generarea de mai mulți potențiali parteneri pentru această afacere.

CEO-ul GSBN a remarcat, de asemenea, că organizația are ambiții globale și lucrează pentru a atrage mai multe linii maritime europene. Organizația nonprofit chiar speră să se alăture Maersk într-o zi, dar admite că un astfel de scenariu „poate fi puțin provocator”, a spus Chen.

Hong Kong a apărut din ce în ce mai mult ca un important centru web3 și criptomonede în ultimele luni, iar guvernul local a luat măsuri pentru a adopta standarde clare ale industriei. În ciuda interzicerii globale de către China a criptomonedelor, unele companii legate de guvernul chinez au devenit din ce în ce mai interesate de investițiile în criptomonede, companiile de stat precum CPIC lansând fonduri legate de criptomonede la începutul lunii aprilie.

Revistă: Asia Express: schimbul Zhu Su a făcut un volum de 13,64 USD, Huobi