Companiile chineze pariază pe experiențe de tip „Metaverse” pentru Cupa Mondială FIFA

Companiile de tehnologie din China lucrează la tehnologie care le-ar oferi fanilor de fotbal chinezi posibilitatea de a urmări Cupa Mondială FIFA în Metaverse.

Eforturile fac parte dintr-un plan de cinci ani lansat de guvernul chinez la începutul lunii noiembrie pentru a stimula capacitățile și dezvoltarea industriei locale de realitate virtuală (VR).

Platforma de streaming video Migu este una dintre cele șase companii chineze care și-au asigurat drepturile de a arăta Cupa Mondială și intenționează să creeze un spațiu „asemănător metaversului” accesat prin căști VR pentru ca utilizatorii să poată urmări o transmisie live a jocului. conform la un raport din 20 noiembrie al publicației de stat Global Times.

ByteDance, care deține TikTok și versiunea sa chineză Douyin, a primit drepturile de licență pentru a difuza competiția, iar Pico, subsidiara de căști VR a ByteDance, oferă fluxuri live ale Cupei Mondiale cu posibilitatea utilizatorilor de a crea și de a petrece timp în „digital”. camere” pentru a viziona meciul. împreună.

Se pare că industria VR încipientă din China folosește Cupa Mondială ca un banc de testare pentru tehnologie, deoarece Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din țară, împreună cu alte patru agenții, au dat startul unei industrii ambițioase. plan pe 1 noiembrie.

Planul cincinal din 2022 până în 2026 a subliniat că China dorește să-și consolideze industria VR și să livreze mai mult de 25 de milioane de unități în valoare de 48,56 miliarde de dolari, deși planul nu clarifică dacă obiectivul său de unități este anual sau cumulat pe parcursul anului. viata planului.

Planurile declarate nu menționează dacă Metaverse va folosi tehnologia blockchain, cum ar fi cea creată de orașul chinez Wuhan, care a fost revizuită ulterior pentru a elimina referirea la jetoanele nefungibile (NFT).

X2Y2 anulează redevențele opționale

Piața NFT X2Y2 a ​​dat înapoi în ceea ce privește jocul de drepturi de autor opțional, spunând într-un thread de Twitter din 18 noiembrie că va impune din nou drepturi de autor pentru toate colecțiile noi și existente.

Piața a fost una dintre primele care a introdus redevențe opționale în august, trecând la o „Redevențe flexibilă” care permite cumpărătorilor să stabilească suma pe care doresc să o plătească, primind reacții mixte din partea comunității NFT.

X2Y2 a ​​declarat că a decis să reinstaureze aplicarea dreptului de autor după ce a luat o pagină de la egalul său Opensea, care a decis pe 9 noiembrie să impună redevențele.

X2Y2 a ​​recunoscut, de asemenea, că multe colecții noi folosesc instrumentul OpenSea de conformare a drepturilor de autor, care pune pe lista neagră NFT-urile vândute pe piețele care nu impun redevențe.

Ca răspuns, OpenSea a spus că este „mândru să accepte” X2Y2, adăugând că a eliminat piața de pe lista sa neagră.

Givenchy elimină NFT-urile „figitale”.

Brandul francez de modă de lux Givenchy a devenit cea mai recentă companie care oferă NFT-uri „figitale”, un bun fizic susținut de un token digital.

Pe 18 noiembrie, compania eliberată o colecție NFT susținută de materiale fizice, ca parte a unei colaborări cu marca de îmbrăcăminte stradală Bstroy.

Colaborarea dintre cele două mărci vede o nouă „colecție capsule” limitată de șase articole, inclusiv un „geamăn NFT gratuit” al piesei fizice.

Așa cum era de așteptat de la un brand de lux, articolele nu vin ieftine; articolul cu cel mai mic preț este un tricou de 595 USD, iar cel mai scump, o jachetă bomber din lână și piele de 5450 USD.

Captură de ecran a unei selecții de articole listate pe site-ul Givenchy care includ un NFT. Font: givenchy

Directorul de creație al lui Givenchy, Matthew M. Williams, a spus că fondatorii Bstroy sunt „prieteni de mult timp” care „împart [his] viziunea modei” și că Givenchy și Bstroy „s-au concentrat pe crearea de îmbrăcăminte stradală cu tratamente neașteptate” care „intră în domeniul artei stradale contemporane și pe Web3”.

Alte NFT-uri „phygitale” oferite recent includ proiectul Azuki NFT, care a creat un standard Physically Backed Token (PBT) care a vândut skateboard-uri și a fost folosit în colaborări streetwear. Sandalele regretatului fondator al Apple, Steve Jobs, au fost vândute și ca NFT „figitale” la licitație.

Johnnie Walker continuă să intre pe Web3

Producătorul de whisky scoțian Johnnie Walker și-a continuat eforturile Web3, permițând proprietarilor NFT să voteze pentru un design de sticla pentru o ediție limitată a gamei sale premium „blue label”.

Compania de whisky a încheiat un parteneriat cu BlockBar, o piață NFT de alcool de lux și designerul de îmbrăcăminte stradală Junghoon Vandy Son, cunoscut sub numele de VANDYTHEPINK, acesta din urmă va crea designul sticlei.

Johnnie Walker a lăsat designul în sarcina deținătorilor NFT, care vor vota designul final sau opera de artă pe care Son o va face pentru sticla.

Potrivit brandului, este prima dată când designerii își asumă un proiect legat de Web3.

Legate de: Ajutând artiștii de top să intre pe Web3: Triumfurile și luptele

Odată ce sticlele fizice sunt fabricate, BlockBar le va ține și va livra sticla fizică unui deținător NFT numai după ce acestea sunt gata de tranzacționare, „arzând” „sticla” lor NFT, la prețul inițial de 355 USD, pentru o înlocuire. a realului

Brandul a pătruns în Web3 în trecut prin parteneriatul cu proiectul NFT VeeFriends al lui Gary Vaynerchuk în mai, oferind anumiți deținători de NFT oferte legate de băuturi alcoolice. Această colaborare a fost, de asemenea, în frunte cu Vayner3, firma de consultanță Web3 a Vaynerchuk.

Mai multe știri pline de spirit

Metaplex simte înțepătura prăbușirii schimbului de criptomonede FTX, protocolul NFT care a concediat „mai mulți membri” ai echipei sale pe 18 noiembrie, invocând „impactul indirect” al prăbușirii FTX. Fluxul său de numerar nu a fost afectat în mod direct, dar CEO-ul Metaplex, Stephen Hess, a spus că este nevoie de o „abordare mai conservatoare pentru a merge mai departe” pentru companie.

Un partener din divizia australiană a companiei de contabilitate Big Four KPMG, James Mabbott, a declarat pentru Cointelegraph pe 18 noiembrie că crede că „explozia” Metaverse va fi condusă de companii. Compania a creat un nou rol de șef al Metaverse Futures, care încearcă să-și construiască propriul metavers pentru operațiunile interne de afaceri ale companiei și pentru serviciile business-to-business.