Femeile au făcut parte din spațiul cripto de la geneza acestuia, dezvoltând proiecte, comunități și mărci, precum și abordând multe tranșee pe care le solicită această industrie emergentă.

Cu toate acestea, au fost mai puțin implicați în demararea afacerilor Web3. In conformitate Conform raportului de schimb de criptomonede KuCoin, Web3 Career Market, 27% dintre femeile profesioniste din domeniu au fost implicate în înființarea unei companii de criptomonede, comparativ cu 41% dintre bărbații din sondaj. Pentru mulți, „cultura fraților” de la Web3 pune provocări profesionale și bariere în a aduce mai multe femei în spațiu, arată același raport.

Diversitatea a fost, de asemenea, un obstacol în alte industrii, precum tehnologia și finanțele, două sectoare care se intersectează cu criptomonede. Ca atare, nu este surprinzător faptul că femeile sunt încă subreprezentate printre dezvoltatorii Web3 și comercianții de criptomonede. Cu toate acestea, mai multe companii din spațiu iau măsuri pentru a spori diversitatea, căutând o colaborare inovatoare și o adoptare mai largă.

Echipa Cointelegraph a vorbit cu femeile din comunitatea criptomonedei despre cariera lor, călătoria lor în criptomonede și diversitatea din industrie. Sunt femei de origini, proiecte, țări și generații diferite. Toți lucrează pentru un obiectiv similar: să-i încurajeze pe alții, indiferent de sex, să se alăture acestei industrii care evoluează rapid.

Faceți cunoștință cu Seema Khinda Johnson, co-fondatoare și COO Nuggets:

Seema a avut o carieră de 17 ani, conducând strategii de dezvoltare a produselor pentru startup-uri și mari companii tehnologice înainte ca un incident de securitate să o ducă în spațiul cripto: cardul de credit și detaliile personale ale soțului ei au fost furate. Experiența i-a deschis ochii asupra problemelor de control al confidențialității și a determinat cuplul să înființeze Nuggets în 2016, un portofel de identitate descentralizat.

Pentru a construi proiectul, a decis să trimită un e-mail lui Vitalik Buterin, co-fondatorul Ethereum, pentru recomandările dezvoltatorilor. “Toată lumea a crezut că este ridicol, că nu va răspunde niciodată, dar, desigur, 20 de minute mai târziu, am primit un răspuns cu o recomandare cu cine să vorbesc. A fost o lecție grozavă că poți face aproape orice să se întâmple.” dacă o faci”, își amintește el.

În timp ce Seema se simte norocoasă că are câțiva aliați bărbați străluciți în spațiul Web3, ea crede că mai multe femei antreprenoare trebuie să fie finanțate și sprijinite pentru a stimula adoptarea criptomonedei:

„Dacă oamenii sunt serioși să adauge un miliard de utilizatori la criptomonedă, atunci trebuie să atragem și să reținem echipe diverse care creează produse puternice cu utilitate care să aibă sens pentru noi toți.”

Faceți cunoștință cu Sandra Leow, analist de cercetare Nansen:

Sandra a fost introdusă în criptomoneda de la sora ei și a aprofundat rapid în „găuria iepurelui criptomonedei” investind în altcoins și NFT. Sandra a fost stagiar la Amber Group înainte de a se alătura lui Nansen, unde este dedicată utilizării datelor on-chain pentru a promova o mai mare transparență în spațiul blockchain.

Sandra Leow: „Cred că trecem dincolo de asta. [gender] stereotip.” Sursa imagine: Nansen

Sandra vede încă stigmele Web2 încorporate în Web3, dar vede o abatere de la vechile părtiniri de gen:

„Dinamica puterii se schimbă încet și mă bucur că este. Nu prea vezi inechități, cel puțin nu în experiența mea în care fac cercetări și cred că cercetarea este, în general, o poziție foarte neutră din punct de vedere al genului. .”

Faceți cunoștință cu Devon Martens, inginer principal Blockchain la Sweet:

Devon obișnuia să lucreze pentru o companie de educație, unde a început să le susțină cursurile Solidity. A trecut de la susținere la predarea programului la Universitatea din Minnesota, înainte de a se alătura piaței NFT Sweet, unde scrie contracte inteligente pentru unele dintre cele mai mari nume din industrie.

Ea crede că modelele grozave pot motiva mai multe femei să urmeze Web3 ca opțiune de carieră. Devon vede, de asemenea, industria infantilă ca pe o oportunitate pentru femeile care doresc să schimbe lumea:

„Există atât de mult potențial, în special pentru femeile lideri care doresc să schimbe lumea, în acest mediu blockchain relativ nou și descentralizat. Oamenii literalmente se învață singuri, așa că bariera unei anumite acreditări nu există încă, așa cum există în alte domenii ale tehnologie sau inginerie.

Faceți cunoștință cu Daniela Barbosa, Director Executiv al Fundației Hyperledger:

Daniela a fost în Bitcoin încă de la început. În 2010, el lucra la un proiect legat de portabilitatea datelor în San Francisco, iar mulți dintre membrii echipei sale au fost, de asemenea, implicați în proiecte Bitcoin.

„Îmi amintesc de zilele în care mergeam pe Craigslist să găsesc pe cineva care vinde bitcoin din garajul lor din Glen Park SF […] Am fost la o întâlnire cu bitcoin în SF probabil în 12-13 și m-am simțit complet deplasat ca o femeie mai în vârstă printre o grămadă de frați. Sincer, am fost cam dezamăgit de scena locală, dar nu suficient încât să nu fiu conștient de ce se întâmplă”.

În 2017, a găsit proiectul Hyperledger nou lansat în timp ce își căuta o carieră în tehnologia blockchain pentru întreprinderi. În calitate de adoptatoare timpurie a criptomonedei, Daniela pledează pentru ca mai multe femei să se implice în spațiul criptomonedelor într-o varietate de roluri, nu doar ca dezvoltatoare.

Întâlni cărucior de nisipCOO și șeful de dezvoltare a afacerilor la Unstoppable Domains:

Sandy lucrează în domeniul tehnologiei încă de la nașterea Web2. Prima ei expunere la criptomonede și blockchain a avut loc în timp ce era vicepreședinte al AWS. „În timp ce cercetam potențiale cazuri de utilizare pentru blockchain, am devenit mai fascinat de ideea descentralizării, de noțiunea de proprietate a utilizatorilor asupra datelor și a proprietății digitale și de procesul de luare a deciziilor condus de comunitate în Web3”, și-a amintit el.

SandyCarter: „Fără cunoștințe sau expunere în industrie, femeile își pot pierde încrederea și interesul în a urma o carieră în industrie”. Sursa imagine: Unstoppable Domains

El a învățat din experiența sa în industria tehnologică că absența diversității limitează inovația și creativitatea, ceea ce duce la o lipsă de înțelegere a perspectivelor și nevoilor minorităților.

După ce s-a alăturat Unstoppable Domains în 2021, ea a început o inițiativă numită Unstoppable Women of Web3, care se concentrează pe educarea și formarea următoarei generații de lideri cripto feminin.

„Fără cunoștințe sau expunere în industrie, femeile își pot pierde încrederea și interesul în a urma o carieră în industrie”.

Faceți cunoștință cu Briana Marbury, director executiv al Fundației Interledger:

Conducerea Fundației Interledger din 2020, Briana se implică în proiecte din întreaga lume, de la soluții pentru dezastre naturale până la dezvoltarea sistemelor de egalitate. Crearea de instrumente care să beneficieze pe alții este ceea ce o motivează în spațiul Web3.

Brianna Marbury: „Trebuie să existe o mulțime de intenții în spațiul cripto pentru a schimba vechile tropi la narațiuni noi și incluzive.” Sursa imaginii: Fundația Interledger

Briana consideră că companiile cripto trebuie să ia în considerare mai multe puncte de vedere atunci când își dezvoltă strategiile și că organizațiile cărora le lipsește o forță de muncă echilibrată în funcție de gen ratează sinergiile și colaborările inovatoare.

„Oamenii, în special femeile, pot deseori să-și aleagă singuri să urmeze o carieră potențial profitabilă, plină de satisfacții și intenționate în cripto, sau în tehnologie în general, pentru că ei cred că „nu este pentru oameni ca ei”. Intenționalitatea este cheia aici.”

Faceți cunoștință cu Alicia Kao, director general și șef al dezvoltării partenerilor strategici la KuCoin:

Cu experiență în sociologie, prima interacțiune a Aliciei cu lumea criptomonedelor a venit în 2018, după ce a participat la o conferință despre criptomonede. Prin alăturarea lui KuCoin în 2019, ea a găsit lideri bărbați care i-au folosit punctele forte și i-au permis pasiunii să înflorească.

Deși consideră industria criptomonedei ca fiind „dominată fără îndoială de bărbați”, Alicia crede, de asemenea, că această realitate se schimbă încet:

„Atunci când constructorii se simt apreciați și incluși ca parte a unei echipe care lucrează spre un obiectiv comun, ei sunt mai predispuși să își asume riscuri și să vină cu idei inovatoare. Acest lucru nu numai că îi aduce beneficii constructorilor înșiși, dar ajută și la construirea încrederii publicului în viitor” . construim cu cripto și web3.”