Starea actuală a experienței utilizatorului Web3 este similară cu conducerea unei mașini cu transmisie manuală: există mai mult control, dar majoritatea utilizatorilor o vor găsi inutil de neplăcut, potrivit mai multor designeri UX.

De-a lungul anilor, discuțiile despre adoptarea generală a Web3 s-au concentrat pe necesitatea de a îmbunătăți experiența utilizatorului cripto și „ușurința de utilizare”.

Cu toate acestea, într-un Twitter din 12 iulie PoștăDesignerul Web3 UI/UX „0xDesigner” a susținut că anumite proprietăți ale blockchain-ului fac dificilă crearea de aplicații ușor de utilizat, similare cu Web2.

Potrivit 0XDesigner, una dintre principalele probleme ale aplicațiilor de criptomonedă este că fiecare acțiune este „ireversibilă”: nu există un „buton de anulare” pe blockchain, iar greșelile sunt costisitoare. Ei au adăugat:

„Gândește-te astfel: Web2 este ca și cum ai conduce o mașină automată. E simplu; intri, calci pedala si pleci. Web3, pe de altă parte, este mai mult ca un stick de conducere.

„Trebuie să înțelegi vitezele, ambreiajul și să monitorizezi constant turometrul; altfel veți deteriora transmisia sau veți bloca mașina”, au adăugat aceștia.

Vorbind cu Cointelegraph, 0xDesigner a susținut că majoritatea „populației mai largi” poate nici măcar să nu-i pese de suveranitatea (control și proprietate) pe care o oferă blockchain-ul.

Paradoxul Web3 UX

Thomas Ling, fost designer de UI pentru compania de tehnologie blockchain Immutable și studioul de jocuri Web2 Riot Games, a declarat pentru Cointelegraph că UI este adesea mai simplă pe Web2, deoarece cu Web3, proprietatea și controlul revin utilizatorului.

În timp ce acest lucru face Web3 unic, adaugă mai multe complicații pe backend, a explicat Ling:

„Acolo unde o aplicație Web2 trebuie să afișeze doar 1 pas din 5, o aplicație Web3 trebuie să afișeze toate cele 5 pentru ca un utilizator să realizeze o acțiune și să păstreze propunerea de valoare Web3.”

Din această cauză, designerii Web3 UI/UX sunt „limitați” în modul în care pot face „magia” să se întâmple prin crearea unei aplicații ușor de utilizat, a explicat Ling.

Ling a spus că acest lucru este deosebit de dificil atunci când echipele de produse se confruntă cu luarea deciziilor de proiectare cu compromisuri:

„Este un pic un paradox: simplificând fluxurile Web3, trebuie să luăm un anumit control de la utilizator, ceea ce începe să facă Web3 mai puțin important”.

0xDesigner consideră că o altă problemă constă în lipsa de prioritate acordată experienței utilizatorului în proiectele Web3.

„Din ceea ce am văzut, majoritatea echipelor de produse sunt orientate spre inginerie. Raportul dintre designer și dezvoltator este mai mic decât în ​​web2. Asta duce de obicei la soluții mai tehnice.”

Acest lucru s-ar putea datora mizei mari ale Web3, mai ales când vine vorba de aplicații financiare, ceea ce înseamnă că mai mult personal se va concentra pe securitate și prevenirea erorilor.

Legate de: Această platformă îmbunătățește UX, oferind utilizatorilor CEX nume ENS

0xDesigner consideră că adoptarea în masă a Web3 va veni atunci când există o aplicație cu adevărat utilă, cum ar fi jocurile și muzica.

„Problema adoptării este mai întâi de utilitate, nu de utilizare. Trebuie să fie un joc bun sau o muzică bună. Nu cred că contează că este web3.”

Aplicațiile de criptomonede ar trebui, de asemenea, „să se simtă invizibile”, au adăugat ei.

„Cred că următorul ciclu cripto va fi condus de aplicațiile de consum care rulează pe cripto, dar utilizatorii nu vor ști că este cripto decât dacă se uită cu atenție.”

Într-o viziune contrastantă, CEO-ul Messari, Ryan Selkis minimizat problema adoptării UX/UI în timpul unui Twitter Spaces din 11 iulie.

„Portolele sunt ok, cu siguranță sunt câteva lucruri de dorit […] dar, în realitate, sunt o mulțime de lucruri în afara lanțului, sociale și de reglementare care întunecă adoptarea pe termen lung.

Revistă: Web3 Gamer: Apple va repara jocurile? SEC urăște Metaverse, Logan Paul troleat pe Steam