Nu este un secret pentru nimeni că industria modei a început să exploreze criptoversul, cu mărci precum Dolce & Gabbana, Gucci, Philipp Plein și Tiffany & Co. făcându-și singur drum pe podiumul metaversului.

Săptămâna modei Metaverse de la Decentraland a sugerat un nou val de modă, în timp ce Philipp Plein a adus metaverse și jetoanele nefungibile (NFT) direct în magazinul său din Londra. Tehnologia inovatoare amestecată cu lumea în continuă schimbare a modei a fost o pereche inevitabilă, dar există întotdeauna loc pentru mai mult.

Chiar și în primele zile, promisiunea metaversului i-a convins pe oameni să plătească milioane pentru terenuri în lumi virtuale, așa că de ce nu hype-ul? Industria modei caută mereu noi modalități de a inova și de a crea noi tradiții.

În timp ce metaversul elimină aspectul tangibil care îi captivează pe mulți din industria modei, este o nouă modalitate de a experimenta utilizarea digitală a pieselor frumoase într-un avatar personal. Lokesh Rao, CEO al Trace Network Labs, a declarat anterior pentru Cointelegraph că „un avatar digital poate purta orice îmbrăcăminte fără restricții de tip, design, țesătură și utilizare”.

Cu toate acestea, după cum mulți știu, industria modei rămâne una dintre cele mai exclusiviste industrii din lume. Cu cota de genți Chanel sau criteriile de cumpărare și lista lungă de așteptare pentru a obține un Hermès Birkin sau Kelly, o mare parte din influența în industria modei vine din exclusivitate, preț, ținute și, în multe cazuri, pe cine cunoști.

Și așa cum înțeleg mulți pasionați de modă, nu există nimic ca să deschizi cutia unei piese mult râvnite și să o ții, să o poarte și să o iubești pentru prima dată. Ideea de lux este un amestec de exclusivitate și pasiune. De ce ar trebui moda în metavers să fie diferită?

Menține și crește tradițiile.

În timp ce mărcile de vârf își prețuiesc tradițiile, și ele ar trebui să evolueze pe măsură ce trece timpul. Cu toate acestea, atragerea unei noi baze de utilizatori și distracția celor existente nu este ușor.

Într-o luptă pentru a menține clienții și entuziaștii fideli mărcii, Indrė Viltrakytė, antreprenor de modă și fondator al companiei de modă Web3 The Rebels, a sugerat să „co-creeze dispozitive digitale purtabile cu membrii comunității lor și să împărtășească drepturile comerciale, profiturile sau redevenţe. cu ei.”

În acest caz, Viltrakytė a declarat pentru Cointelegraph că obiectele de colecție digitale ar putea ajuta să arate interesul pasionaților de modă pentru un brand. Acestea nu ar fi disponibile doar pentru influenți sau pentru cei norocoși care primesc pachete de PR pentru marea lor urmărire și interes pentru un brand, ci ar putea fi pentru toată lumea.

De exemplu, Maison Margiela ar putea oferi un anumit număr de dispozitive digitale purtabile atunci când achiziționează o pereche de cizme Bianchetto Tabi. Cizmele pot fi purtate în Metaverse și în viața reală pentru acei fani îndrăgostiți care nu au neapărat urmăritori în spate.

Recent: Caraibe lansează CBDC cu rezultate mixte pe fondul problemelor bancare

Tiffany & Co. a făcut deja ceva similar cu colecția sa CryptoPunk NFT NFTiff, o colecție de NFT-uri inspirate de CryptoPunk care sunt „exclusiv pentru deținătorii de CryptoPunk”.

Pentru 30 Ether (ETH), deținătorii de CryptoPunk pot asigura o versiune fizică a NFT-ului lor preferat și probabil cel mai scump de purtat ca simbol de statut. Este ceva ce nu ar fi exclusiv pentru cei cu influență și care poate aduce online noua eră a cutiei albastre Tiffany, o emblemă iconică a mărcii.

Articolele digitale de modă nu sunt consumabile

NFT, conform pentru Fundația Ethereum, acestea sunt „jetoane pe care le putem folosi pentru a reprezenta proprietatea asupra unor articole unice”. Ele nu pot fi modificate sau șterse odată bătute, iar „activele digitale nu se deteriorează niciodată”, a spus Viltrakytė.

Din păcate, multe active din industria modei, cum ar fi Birkin, menționat mai sus, care a „depășit S&P 500 timp de 35 de ani”, conform lui Finty, acestea pot fi furate, distruse sau purtate în timp fără îngrijirea corespunzătoare. Aici ies în evidență activele digitale, deoarece „precum unele experiențe netangibile ultra-exclusive disponibile astăzi, nu tot ceea ce este scump trebuie să fie „atins” pentru a avea valoare”, a menționat Viltrakytė.

De asemenea, în afara colecționarilor și îngrijitorilor, este aproape imposibil pentru un entuziast să pună mâna pe o piesă de arhivă, mai ales dacă conservarea ar putea fi o problemă. Uneori, mărcile își vor afișa arhiva în orașe precum Paris sau Milano pentru o perioadă limitată de timp, dar în multe cazuri, este o chestiune privată deținută de persoane private. Cu toate acestea, o modalitate prin care mărcile pot folosi această exclusivitate a unui activ care nu se deteriorează este prin NFT-uri bazate pe blockchain și muzee NFT.

Viltrakytė a spus: „Dacă un NFT vă oferă acces direct la arhivele Chanel sau la directorul de creație al Hermès, înseamnă statutul special pe care îl puteți avea sau chiar actualiza în timp”. NFT nu va expira niciodată și va exista întotdeauna o modalitate de a crea o experiență luxoasă și exclusivă.

O altă modalitate, a sugerat el, este de a crea ceva de genul unei legături de modă, unde după ceva timp, NFT-ul poate fi schimbat cu un articol de lux. „De exemplu, dacă sunteți client Hermès și doriți să cumpărați un act pentru fiica dvs. și să îl răscumpărați pentru o geantă unică în ziua ei de 18 ani, puteți face acest lucru fără probleme ca NFT”, a spus el. spus. , adăugând:

„Se ard certificate de hârtie; serverele se blochează și pierd date; dar blockchain-ul nu minte, iar un token nefungibil ca acesta ar fi de 100 de ori mai lichid, verificabil și durabil decât orice document tradițional.”

Îmbrățișați comerțul electronic și tehnologia.

Pe cât de interesant este să intri în magazin și să încerci, să simți, să te plimbi și să experimentezi magazinul și hainele sale, comerțul electronic este deja pe cale să devină principala modalitate de a face cumpărături. Metaversul poate ajuta să-l facă la fel de luxos și modern precum călătoria la Paris pentru a cumpăra o Kelly iubită. Este nevoie de o abordare nouă și creativă, deoarece, așa cum a spus Viltrakytė, „Acum, după covid, 99,99% dintre mărci vând online, inclusiv Hermès”. Brandurile trebuie să accepte ce poate face tehnologia pentru imaginea lor și pentru clienții lor.

Viltrakytė consideră că industria se află în faza experimentală a Web3 și a realității virtuale pentru a vedea cum acestea afectează cu adevărat industria modei, deoarece „nu avem soluții capabile să facă o îmbrăcăminte digitală „potrivită”. Când avem senzori de adâncime „suficient de buni” în camera frontală a smartphone-urilor noastre și tehnologia AR care se pot „potri” perfect pe orice articol pe orice persoană, va fi adevăratul început al erei dispozitivelor digitale portabile.”

Potrivit Vogue Business, o agenție de modele din Los Angeles, Photogenics, a făcut-o deja cu experienta cu acest tip de tehnologie prin crearea de „avataruri prin scanări 3D ale fețelor modelelor, în timp ce corpurile lor au fost redate de la zero”. Modelele și avatarurile lor, personalizate în funcție de realitatea sau preferințele creative ale modelului, sunt disponibile pentru utilizare în metavers ca modele virtuale.

Recent: Sunt identitățile digitale descentralizate viitorul sau doar un caz de utilizare de nișă?

Dispozitivele portabile digitale pot, de asemenea, modela cine suntem online. Dacă cineva decide să treacă la metavers din diverse motive, o identitate acolo este la fel de importantă ca și în viața reală. În modă, oamenii folosesc detalii pentru a se exprima, adăugând propriile broderii pieselor și personalizându-le pentru a le reprezenta personalitatea. Acest concept va fi la fel de important online ca și offline, așa cum a sugerat Viltrakytė:

„Prezența virtuală poate fi o extensie a sinelui fizic și a personalității cuiva sau poate fi ceva complet diferit de ceea ce este o persoană în viața reală. Cred că vom vedea o combinație a acestor două concepte.”

Simplul fapt este că tehnologia nu există încă. Dar, așa cum industria modei a arătat în repetate rânduri, „creativitatea noastră arată cum putem valorifica tot acest potențial în industria modei”.