În ultimul deceniu, jocurile mobile au devenit un pilon principal al pieței de divertisment interactiv. Cu acces la smartphone-uri, utilizatorii din întreaga lume au intrat pe tărâmul jucătorilor hardcore. Acum, creșterea tehnologiei blockchain creează o schimbare de paradigmă, oferind jucătorilor posibilitatea de a deține efectiv activele pe care le câștigă sau le achiziționează în joc și capacitatea de a genera valoare tangibilă din timpul petrecut jucând.

Există multe oportunități pe care acest nou model le poate oferi, dar astăzi, majoritatea proiectelor disponibile pur și simplu nu sunt la înălțimea sarcinii omologilor lor vechi. Acest lucru i-a determinat pe mulți să se îndoiască că această nouă generație de jocuri poate pătrunde în interesul general. Cu toate acestea, acest lucru poate fi miopic. De fapt, nu este prima dată când o nouă tehnologie a fost respinsă pe baza primelor ei exemple.

Dureri în creștere ale jocurilor Blockchain

Jocurile Web3 încorporează elemente blockchain descentralizate, inclusiv contracte inteligente și jetoane nefungibile (NFT), pentru a crea active virtuale pe care jucătorii le pot deține și tranzacționa în mod verificabil fără intervenția unei terțe părți. Această inovație pune un grad ridicat de putere înapoi în mâinile jucătorilor. Acestea fiind spuse, spațiul de jocuri cripto este încă în curs de dezvoltare, iar multe oferte timpurii au fost descrise ca fiind prea simpliste și derivate, fără a oferi experiențe de joc noi sau captivante.

Drept urmare, mulți jucători auto-proclamați își doresc puțin de a face cu jocurile NFT din cauza lipsei percepute de profunzime și a accentuării excesive a câștigului financiar. Denumite „play to win” sau P2E, aceste produse oferă jucătorilor posibilitatea de a câștiga valoare reală sub formă de criptomonede și NFT, care pot fi apoi vândute în monedă fiat. Unul dintre cele mai proeminente exemple ale unui joc P2E este Axie Infinity, care a făcut titluri când a devenit o sursă semnificativă de venit pentru mulți oameni din întreaga lume în timpul pandemiei de COVID-19, pentru a deveni în cele din urmă neprofitabil. și a generat profituri. potențial de scădere.

Legate de: Dezvoltatorii GameFi s-ar putea confrunta cu amenzi mari și momente grele

Acesta este, din păcate, cazul multor jocuri Web3 similare. Neconstruite pentru a rezista testului timpului sau șocurilor economice majore, multe titluri Web3 nu au reușit să-și sporească baza de fani fără beneficiile lor financiare cândva profitabile. Acest lucru a făcut ca mulți detractori ai genului de jocuri blockchain să presupună că ofertele actuale sunt apogeul a ceea ce este posibil și, în consecință, industria este respinsă ca un moft. Cu toate acestea, aruncând o privire asupra trecutului recent, în special a ascensiunii monolitice a jocurilor mobile, arată că produsele timpurii nu ar trebui să definească potențialul viitor.

Paralelul jocurilor mobile

Dacă ar fi să te uiți la jocurile mobile în jurul anului 2005, situația ar fi la fel de hilară. Titlurile erau prea simple, adesea greoaie și mediocre în departamentul de grafică. Jocul clasic Snake a fost printre cele mai populare titluri mobile timpurii atunci când Nokia l-a transferat pe linia sa de telefoane mobile, milioane de jucători jucându-l din întreaga lume. În acel moment al istoriei, oricine își folosea telefonul pentru a juca jocuri putea fi numit doar un jucător ocazional și a apărut o poveste similară cu cea pe care o vedem astăzi.

Legate de: 90% dintre proiectele GameFi distrug reputația industriei.

Mulți au văzut jocurile pe telefoane mobile ca o noutate pentru jucătorii ocazionali care nu ar putea niciodată să concureze cu ofertele disponibile pe console și computere desktop. Avanză rapid până astăzi, iar titluri precum Fortnite și Arena of Valor au devenit extrem de populare printre jucătorii hardcore și au influențat chiar industria jocurilor de noroc în general. În zilele noastre, nimeni nu ar argumenta că jocurile mobile nu sunt la egalitate cu ofertele vechi, deoarece tehnologia a evoluat pentru a face diferențele mai superficiale.

Cheltuielile globale ale consumatorilor pentru jocuri, în funcție de grupul de dispozitive. Sursa: data.i & IDC.

De fapt, din 2022, 60% din piața jocurilor de noroc va fi dominată de dispozitive mobile. Acum este cea mai mare ramură de jocuri din întreaga lume. În timp ce platformele tradiționale de jocuri sunt încă disponibile și funcționează bine, dispozitivele mobile au arătat cum noua tehnologie poate schimba întreaga narațiune a industriei atunci când ajunge la majoritate. Și pentru a conduce la idee, Snake nu a definit ce va deveni mobilul.

Viitorul cripto gaming-ului

Indiferent de modul în care vă simțiți cu privire la concentrarea și succesul jocurilor P2E, este clar că această măsurătoare nu ar trebui utilizată pentru a judeca viabilitatea viitoare a jocurilor Web3. Noile generații de jocuri care vor duce la îndeplinire titlurile moștenite sunt deja în lucru. Unele dintre aceste jocuri au încă elemente P2E, iar unele implementează NFT; dar, mai important, industria învață că jocurile trebuie să meargă dincolo de compensarea financiară și să introducă un gameplay cu adevărat captivant pentru a atrage și reține jucătorii.

În timp ce mulți folosesc în prezent jocurile Web3, P2E și blockchain în mod interschimbabil, nu toate sunt exact la fel. În următorii ani, aceste ramuri se pot diferenția și mai mult unele de altele și chiar pot genera noi subcategorii despre modul în care este implementată această tehnologie. Presupunând că toate ofertele viitoare vor fi în mare măsură asemănătoare, este în contradicție diversitatea care a apărut pe piața de telefonie mobilă.

Numai timpul va spune ce se întâmplă cu Web3, dar cei care pariază împotriva lui ar putea dori să se gândească de două ori. Există multe paralele între creșterea jocurilor mobile și ceea ce vedem acum. Ce aplicații interesante pot deschide scena unui public mai larg rămâne de văzut, dar în 10 ani, aceste tipuri de titluri vor exista probabil, pur și simplu, alături de consola de acasă și de frații de pe mobil.

justin hlog este directorul de studio al Immutable Games Studio. Anterior, a lucrat pentru Riot Games la titluri de succes, inclusiv Valorant, Wild Rift și League of Legends. Justin a absolvit Universitatea Columbia cu o diplomă în literatură comparată.

Acest articol are scop informativ general și nu este destinat și nu ar trebui să fie luat drept sfaturi juridice sau de investiții. Părerile, gândurile și opiniile exprimate aici aparțin exclusiv autorului și nu reflectă sau reprezintă neapărat punctele de vedere și opiniile Cointelegraph.





Source link