Anul acesta a fost înregistrat un aflux de cereri de mărci înregistrate depuse de diverse companii care doresc să participe la acțiunea Web3. Până în noiembrie, un număr total de 4.999 de cereri de mărci comerciale din SUA au fost depuse pentru criptomonede și bunuri/servicii digitale aferente, potrivit avocatului Mike Kondoudis, licențiat de USPTO.

Potrivit avocatului USPTO în domeniul mărcilor comerciale, viitorul ecosistemului Web3 arată „luminos” și că „adoptarea pe scară largă este inevitabilă”. Aflați mai multe despre impactul cererilor de mărci înregistrate Web3 depuse asupra viitorului ecosistemului Web3 în interviul Cointelegraph cu Mike Kondoudis de mai jos.

Cointelegraph a acoperit o gamă largă de articole de înregistrare a mărcilor înregistrate în 2022, de la mărci de lux precum Hermès până la mărci de mașini precum Ford, toate licitând pentru ecosistemul Web3. În interviul nostru, Mike Kondoudis a dezvăluit că a fost surprins de amploarea și mixul de companii care depun cereri de mărci comerciale pentru ecosistemul Web3.

Î: Ce v-a surprins cel mai mult la cererile de mărci înregistrate depuse pentru spațiul Web3 anul acesta? Ceva observații interesante din perspectiva dvs.?

Una dintre cele mai mari surprize o reprezintă sectoarele disparate reprezentate în aplicațiile de marcă Web3 din acest an. Am văzut prezentări de la supermarketuri, mărci de hrană pentru animale de companie, echipe și ligi sportive, orașe și repere, cazinouri/companii de jocuri și chiar spectacole de jocuri. Acesta a fost anul în care Web3 părea să atragă atenția americanilor corporative.

Î: Ați fost surprins de tipul de companii care depun cereri de mărci comerciale pentru ecosistemul Web3? Aveți statistici despre tipul de companii care au depus cele mai multe mărci comerciale pentru spațiul Web3? (- de exemplu: au fost companii alimentare, companii de băuturi alcoolice sau companii de mașini?)

Da, au fost câteva surprize anul acesta, iar valul de noi depuneri de mărci înregistrate Web3 a inclus câteva depuneri de mărci comerciale curioase. De exemplu, am văzut depuneri de mărci comerciale Web3 de la companii de închiriere de mașini. Nu este complet clar cât de multă piață poate exista pentru închirieri de mașini virtuale sau pentru NFT-uri de închiriere de mașini în metavers.

În același timp, am văzut câteva sectoare care erau saturate: toți jucătorii importanți au depus cereri de marcă Web3. Unele dintre aceste sectoare includ fast-food, servicii financiare, îmbrăcăminte/îmbrăcăminte, bunuri de lux și încălțăminte.

Vederea unei game largi de cereri de mărci înregistrate depuse în acest an indică faptul că adoptarea pe scară largă a tehnologiei Web3 este inevitabilă și, de asemenea, dezvăluie că ecosistemul are potențialul de a crește și de a prospera în viitor. Avocatul autorizat USPTO în domeniul mărcilor și-a împărtășit părerile despre cum crede că va arăta viitorul Web3, pe baza cererilor de mărci înregistrate care au fost deja depuse.

Î: Pe baza cererilor de mărci înregistrate depuse pentru ecosistemul Web3, cum credeți că va arăta viitorul Web3 (Blockchain Tech precum Metaverse, Cryptocurrency și NFT)?

Cred că viitorul este luminos și adoptarea pe scară largă este inevitabilă. Există cu siguranță forțe macroeconomice și provocări de reglementare de depășit pe termen scurt. Însă, pe baza activității de marcă Web3 pe care am văzut-o, există multe mărci importante care se pregătesc să investească serios în Web3, deoarece recunosc avantajele și oportunitățile pe care le oferă tehnologiile blockchain. Această investiție ar trebui să asigure un impuls continuu către adoptarea ecosistemului Web3.

Î: Credeți că companiile care solicită mărci comerciale în spațiul Metaverse, Cryptocurrency și NFT joacă un rol crucial în adoptarea tehnologiilor bazate pe blockchain?

Da, cred că companiile care depun noi cereri de mărci înregistrate în aceste spații sunt esențiale pentru adoptarea și implementarea pe scară largă a tehnologiilor bazate pe Web3 și blockchain. Există mai multe provocări tehnologice care vor trebui depășite pentru adoptarea pe scară largă a Web3 și care vor necesita bani și timp. Înregistratorii de mărci Web3 de astăzi reprezintă catalizatorii economici pentru finanțarea investițiilor necesare pentru a depăși provocările tehnologice. Iar investiția ta va pune, în timp, tehnologia la îndemâna întreprinderilor mai mici și mai modeste.

O mare varietate de companii, inclusiv mărci de asistență medicală, asigurări și alcool, au depus mărci comerciale pentru NFT, criptomonede și activități legate de metaverse. Cu toate acestea, este posibil ca aceștia să nu poată naviga în spațiu la fel de ușor ca alte mărci, cum ar fi mărcile de îmbrăcăminte, din cauza obstacolelor de reglementare pe care trebuie să le depășească pentru a se integra pe deplin în spațiu.

Î: Credeți că companiile ar putea fi nevoite să depășească și să navigheze provocările de reglementare înainte de a putea naviga în spațiul Web3?

Cred că aceasta este o problemă sector cu sector. În industriile mai puternic reglementate, cum ar fi asistența medicală și asigurările, de exemplu, cred că vor exista unele probleme în creștere, pe măsură ce companiile încearcă să se conformeze reglementărilor care este posibil să nu fi fost scrise având în vedere Web3. În schimb, industriile cu sarcini de reglementare mai puține, cum ar fi îmbrăcămintea sau bunurile de lux, par să fi avut o cale mai ușoară către Web3.

Î: Este costisitoare depunerea mărcilor comerciale pentru ecosistemul Web3? Cât credeți că plătesc, în medie, companiile pentru a depune cereri de mărci comerciale bazate pe Web3?

Unul dintre aspectele atractive ale mărcilor comerciale este că nu sunt costisitoare de depus. Multe cereri noi de mărci comerciale Web3 pot fi pregătite profesional și depuse pentru mai puțin de 2.000 USD. Acest lucru le face o afacere relativă, mai ales în comparație cu costurile de combatere a unei dispute privind mărcile înregistrate fără înregistrarea federală a mărcii.

Î: Credeți că piața ursului criptomonedei a afectat negativ numărul de companii care solicită mărci comerciale în ecosistemul Web3?

Da, dificultățile de pe piața criptomonedelor, împreună cu preocupările legate de o recesiune economică mai largă, par să fi avut un impact semnificativ asupra numărului de noi cereri de mărci comerciale Web3. Numărul de noi cereri de mărci înregistrate pentru ecosistemul Web3 a scăzut cu aproximativ 40% în a doua jumătate a anului 2022.

O piață urs prelungită și condițiile actuale de piață exacerbate de prăbușirea bruscă a FTX au afectat întregul ecosistem. În timp ce potențialul de afaceri al ecosistemului Web3 rămâne uriaș, Kondoudis a proiectat că anul viitor nu va avea neapărat creșterea numărului de cereri de mărci înregistrate depuse pentru ecosistem, din cauza diferiților factori precum; o piață de urs fără un final estimat în vedere și o recesiune economică anticipată pe scară largă.

Î: Vă așteptați să vedeți o creștere a cererilor de mărci comerciale pentru spațiul Web 3 depuse anul viitor? Sau te aștepți ca lucrurile să încetinească?

Nu ne așteptăm să vedem o creștere. Ne așteptăm să vedem aproximativ același număr de trimiteri.

Numărul de noi cereri de mărci înregistrate Web3 a scăzut în a doua jumătate a acestui an. Această scădere pare să fie un răspuns la preocupările legate de recesiune, alte preocupări macroeconomice și piața ursă a criptomonedei. Având în vedere că este posibil ca aceste preocupări să continue până în 2023, ne așteptăm ca efectele lor să continue.

Î: Orice gânduri și comentarii relevante cu privire la mărcile înregistrate pentru ecosistemul Web3, precum și gândurile/opiniile dvs. despre Blockchain Tech, cum ar fi Metaverse, Cryptocurrency și NFT?

Potențialul comercial al ecosistemului Web3 este semnificativ. Și în ciuda actualelor vânt în contra, Web3 va continua să împingă spre adoptarea generală în anii următori. Mărcile vor avea nevoie de protecție în acest ecosistem, așa cum au în „lumea reală” de astăzi. De asemenea, vor avea nevoie de protecție pe măsură ce tranziția și/sau se extind în economia virtuală a Web3. Acesta este motivul pentru care atât de multe companii au depus cereri de marcă Web3.

Graba inițială de a depune cereri de mărci înregistrate Web3 pare să-și fi urmat cursul. Asistăm acum la integrarea produselor și serviciilor Web3 în strategiile majore ale mărcilor comerciale. În viitor, m-aș aștepta să văd produse și servicii NFT, Crypto și Metaverse incluse în aplicațiile de marcă înregistrată alături de produse și servicii tradiționale sau din „lumea reală”.