Chris Georgen, fondatorul Topl, compania blockchain axată pe impactul social, consideră că mulți consumatori nu sunt conștienți de consecințele obiceiurilor lor de cumpărături.

„Munca forțată, defrișarea pădurilor, distrugerea habitatelor pe cale de dispariție… În calitate de cetățeni responsabili ai lumii, nu am susține, tolera sau participa cu bună știință la așa ceva”, a spus el pentru Magazine.

„Din păcate, prea des ceea ce cumpărăm poate duce la acest lucru (și uneori și mai rău). Indiferent dacă știm sau nu, lucrurile pe care le cumpărăm au ​​un impact profund asupra vieții altora și asupra sănătății planetei noastre.”

Blockchain poate să nu poată rezolva aceste probleme în mod direct, dar poate juca un rol important în transparența lanțului de aprovizionare și poate recompensa comportamentul etic.

Mesbah Sabur, fondatorul Circularise, o companie blockchain care abordează soluții de trasabilitate pentru o economie mai circulară, subliniază importanța ca consumatorii să facă alegeri mai ecologice:

„În calitate de consumatori, trebuie să fim mai informați despre de unde provin produsele pe care le cumpărăm, din ce sunt făcute și despre cum au impact asupra oamenilor și asupra planetei. În consecință, luați decizii către opțiuni mai etice și semnalați pieței nevoia unei schimbări”.

„Creșterea provocărilor globale înseamnă responsabilitatea noastră colectivă de a inversa rata degradării mediului”, spune Sabur.

Mulți cred că urmărirea originii produselor permite oamenilor să înțeleagă mai bine impactul produselor lor și să ia decizii mai informate.

„Putem urmări boabele de cafea din latte-ul nostru de dimineață de-a lungul continentelor pentru a vedea exact cât a fost plătit un fermier local. Putem folosi chiar și tehnologia blockchain pentru a începe să despachetăm ceea ce sunt cunoscute sub numele de emisii de carbon Scope 3 și să înțelegem mai bine impactul asupra climei al produselor pe care le cumpărăm”, spune Georgen.

Publicul este din ce în ce mai preocupat de valorile companiilor. Modul în care compania își tratează clienții, angajații și materiile prime face ca sistemele bazate pe blockchain să fie potrivite pentru consumul etic.

Există două moduri prin care consumatorii ar putea adopta sau, mai controversat, ar putea fi forțați să adere la standardele etice de consum. Primul este prin reglementări și reguli aplicate în jurul producției, despre care Energy Web, o organizație nonprofit bazată pe blockchain care accelerează tranziția la energie curată, consideră că va avea loc în viitorul apropiat. Al doilea este prin integrarea tehnologiei în produse care oferă consumatorilor mai multe opțiuni atunci când vine vorba de comportamentul lor de cumpărare.

Urmărirea mai puternică a lanțurilor de aprovizionare cu produse și extinderea accesului la piețele carbonului sunt modalități prin care tehnologia blockchain poate încuraja consumul etic în viitor.

Infrastructură pentru standarde etice de produs

Pentru a înțelege mai bine aplicarea standardelor de producție, Magazine s-a întâlnit cu Ioannis Vlachos, Director Comercial al Energy Web, unul dintre părțile interesate cheie care lucrează la pașaportul UE CIRPASS, care va permite trasabilitatea produsului end-to-end.

EnergyWeb își propune să încurajeze și să promoveze tranziția către o infrastructură publică interoperabilă. Se pare că reglementarea va juca un rol cheie în facilitarea acestei tranziții.

Noua infrastructură de afaceri a UE va include CIRPASS Digital Product Passport, care reunește 30 de părți interesate, inclusiv tehnologi blockchain. Vlachos explică că Energy Web acționează ca un strat de middleware open source în cadrul proiectului CIRPASS.

„Credem ca organizație că, dacă vrei să ai un impact, trebuie să fii deschis, trebuie să fii public. Nu există loc pentru a face strategii de bani bazate pe blockchain-uri private. Sau crearea de blocări pentru furnizor. Credem că impactul vine din materiale publice și open source.”

Scopul, potrivit lui Vlachos, „este acela de a pune bazele pașapoartelor pentru produse intersectoriale pe baza unor reguli, principii, taxonomii și standarde comune”.

Furnizarea de informații despre sustenabilitatea diferitelor produse este în prezent voluntară, dar în curând va fi reglementată de Comisia Europeană. Fiecare baterie importată în statele membre ale Comisiei Europene va trebui să fie urmărită de la leagăn până la mormânt.

„Regulamentul creează conștientizarea publicului. Dacă toată lumea vorbește despre acest nou pașaport digital de la Comisia Europeană, consumatorii încep să fie mai conștienți de ce ar trebui să le pese”, continuă Vlachos.

Morpheus.Network a folosit, de asemenea, tehnologia blockchain pentru transparența lanțului de aprovizionare. Dan Weinberger, fondatorul Morpheus.Network, consideră că companiilor le va fi mai ușor să demonstreze standardele etice dacă un blockchain înregistrează călătoria unui produs.

„Profitând de natura descentralizată a tehnologiei blockchain, companiile pot oferi consumatorilor o înregistrare clară a călătoriei unui produs de la producție la cumpărare”, spune el. „În plus, utilizarea contractelor inteligente poate automatiza conformitatea și certificările, facilitând companiilor să demonstreze că produsele lor îndeplinesc anumite standarde etice sau de durabilitate.”

Public exclus de pe piața carbonului

Într-un raport din 2020, Agenția pentru Standarde Alimentare din Regatul Unit găsite că Generația Z ține mai mult de impactul alimentelor asupra mediului și consideră că tehnologia va juca un rol cheie în furnizarea de alimente cu impact redus asupra mediului.

Împuternicirea consumatorilor să participe la aceste tendințe este un subiect care necesită mai multe cercetări și abordări practice. De exemplu, multe dintre aceste soluții sunt conduse de organisme internaționale și sunt adesea „foarte fragmentate și centralizate”, spune Alexander Mitrovich, CEO al Rețelei Unice, un proiect bazat pe blockchain care construiește infrastructura NFT în cadrul ecosistemului Polkadot.

Defrișarea este o problemă majoră la nivel mondial
Despădurirea este o problemă majoră în întreaga lume. Sursa: Pexels

Metodele actuale de înregistrare a emisiilor de carbon și a creditelor sunt supuse unui control sporit, deoarece creditele sunt adesea achiziționate în vrac de agențiile guvernamentale sau de marile corporații. Forumul Economic Mondial raportat pe acest subiect anul trecut, afirmând că marea majoritate a pieței de carbon de 851 de miliarde de dolari este închisă publicului larg.

„Au bariere financiare mari. Reglementările privind piețele de carbon sunt emise de diferite organisme centrale care adesea nu se aliniază. Tokenizarea creditelor de carbon pe un blockchain oferă oportunitatea de a concepe un consens de reducere a emisiilor în conformitate cu tratatele internaționale precum Acordul de la Paris”, spune Mitrovich.

O cale potențială către o mai mare implicare a consumatorilor este utilizarea de jetoane nefungibile care ar putea acționa ca chitanțe și credite împărțite pentru a le face accesibile consumatorilor obișnuiți.

Mitrovich consideră că NFT-urile creditului de carbon le permit oamenilor să vadă impactul pozitiv pe care îl au asupra problemelor sociale.

„Creditele de carbon tokenizate sunt, de asemenea, transparente, imuabile și împiedică dubla numărare. Folosind capabilități avansate NFT, diferite proprietăți pot fi imbricate în credite de carbon tokenizate pentru a permite contribuabililor diverse beneficii și drepturi de vot.”

Cu toate acestea, publicul trebuie să fie, de asemenea, conștient de cum să acceseze aceste activități pozitive pentru climă și, până în prezent, companiile blockchain nu oferă puncte de intrare ușoare pentru consumatorul mediu.

Furnizați uşor Intrare puncte

Deblocarea valorii ofertei pentru proiectele de carbon și pentru cei care le cumpără este o modalitate prin care publicul poate participa la ceea ce altfel ar părea a fi o piață greu de atins. Solid World DAO dorește să facă piețele de carbon cât mai lichide posibil prin dezvoltarea de fonduri diversificate de finanțare, sporind accesul la piețe pentru consumatorii conștienți.

„Acest tip de conștientizare a mărcii este deosebit de important în rândul tinerilor, dar există și motive egoiste pentru a ști exact de unde provin produsele tale, deoarece te ajută să te asiguri că primești ceva sigur și de încredere”, spune John Vibes, managerul comunității. în DAO Solid World.

Piețele de carbon sunt un caz de utilizare ideal pentru blockchain
Piețele de carbon sunt un caz de utilizare ideal pentru blockchain. Sursa: Pexels

Pentru Energy Web, este important ca consumatorul să poată verifica cu ușurință afirmațiile produsului.

„Aș putea verifica pur și simplu scoțând telefonul mobil din buzunar, scanând codul QR de pe anumite produse și înregistrând modul în care au fost obținute materialele, fără a dezvălui informații sensibile, dar cu posibilitatea de a le valida eu”, explică el. Vlachos.

Georgen spune că Topl îi ajută deja pe consumatori să ia decizii care se aliniază mai bine cu valorile lor. „Consumatorii pot scana coduri QR pe ​​orice, de la ceai și ciocolată până la îmbrăcăminte pentru a vedea de unde provin aceste produse și ce fel de practici de muncă au fost folosite. În viitor, nu ne putem imagina doar disponibilitatea acestor date extinzându-se la mai multe produse, dar ne putem chiar imagina o lume în care consumatorii pot fi recompensați pentru cumpărături mai etic”, spune Georgen.

Prin dezvoltarea unor puncte de acces ușoare, consumatorii pot lua automat decizii mai bune.

citeste si

Caracteristici

2023 este un an revoluționar pentru Blockchain Gaming: Play-to-own

Caracteristici

Jetoane de fan: o zi de schimb cu echipa ta sportivă preferată

Lisa Gibbons

Lisa Gibbons

Un antreprenor, un avocat al blockchain-ului cu dragoste pentru scrierea creativă. Lisa a început să scrie despre identitățile postcoloniale în 2012 și și-a menținut dragostea pentru cuvântul scris. Îi place să ajute la stimularea inovației în proiectele blockchain ecologice, îi place să scrie poezie, să caute hrană sălbatică și să deruleze prin NFT în timpul ei liber.







Source link