În ultimul an, spațiul cripto a suferit din cauza volatilității și scandalurilor pieței, care au afectat negativ încrederea consumatorilor în industrie. Cu toate acestea, un raport de la sfârșitul anului Accenture a arătat că consumatorii încă dețin criptomonede și pe termen lung.

Conform Potrivit raportului Accenture Global Consumer Payments 2022, deși mulți consumatori încă preferă metodele tradiționale de plată, cum ar fi numerarul sau cardul de credit, unul din cinci consumatori intervievați deține acum o criptomonedă.

Pentru cei care dețin cripto, 28% spun că alegerea de a intra în spațiul cripto se datorează unei investiții pe termen lung. Acesta este urmat de 22% dintre consumatori care spun că alegerea lor de a intra în cripto a fost din „curiozitate” față de spațiu.

Alte motive alternative au fost legate de opțiuni alternative de finanțare și plăți transfrontaliere:

„Lipsa standardizării și complexitatea armonizării reglementărilor între jurisdicții pot împiedica utilizarea CBDC-urilor pentru tranzacțiile transfrontaliere”.

Raportul a evidențiat, de asemenea, că efectele volatilității recente pe piața criptomonedei ar putea „încetini adoptarea acesteia, cel puțin până când piața devine mai reglementată”.

În prezent, doar 23% dintre respondenți au spus că au încredere în portofelele cripto pentru a oferi un mediu sigur pentru plăți și achiziții.

El a menționat, de asemenea, monedele digitale ale băncii centrale (CBDC) ca metodă alternativă de plată în viitor. Cu toate acestea, mai sunt încă multe complicații de rezolvat.

Sondajul a ajuns la 16.000 de clienți din 13 țări din Asia, Europa, America Latină și America de Nord în august și septembrie 2022.

Legate de: Aducerea de soluții bazate pe comunitate pentru creditarea cripto poate rezolva problemele de încredere

În ciuda îndoielilor, piața recentă a adus metode de plată de ultimă generație care sunt în creștere. Pe lângă numerar, card, cec și comerț electronic, acestea includ portofele digitale, criptomonede, plăți autentificate biometric și plăți metaverse.

Acesta din urmă va intra în joc în special pe măsură ce interacțiunile metaversului și realității digitale devin mai comune.

Deocamdată, însă, raportul constată că 58% dintre consumatori încă ezită să facă tranzacții în metavers din cauza lipsei de încredere în furnizorii de plăți disponibili. Asta nu înseamnă că consumatorii nu sunt curioși.

Un alt raport recent de la Capgemini spune că peste 90% dintre consumatori sunt curioși de metavers și de modul în care acesta le poate transforma experiența online.