Apariția tehnologiilor Web3 a determinat companiile bazate pe Web2 să ia în considerare modificarea produselor și serviciilor actuale. Multe mărci de vârf folosesc tehnologii Web3, cum ar fi jetoanele nefungibile (NFT), pentru a-și promova marca și pentru a-și arăta afilierea cu tehnologia emergentă.

Rețelele sociale sunt un alt domeniu în care Web3 pare să aibă cel mai mare impact. Facebook și-a schimbat numele în Meta și și-a schimbat întreaga atenție de la a fi o platformă de socializare la a deveni viitoarea poartă de intrare a metaversului. Instagram, deținut de Meta, a anunțat că va adăuga servicii de batere și tranzacționare NFT în aplicație. Reddit, o altă platformă proeminentă de socializare, a devenit un hub pentru tranzacționarea NFT cu 3 milioane de deținători de portofel pe platformă.

În plus față de NFT, giganții rețelelor de socializare precum Twitter și Reddit au adăugat suport pentru utilizatorii pentru a oferi bacșiș creatorilor de conținut în criptomonedă. Cu toate acestea, majoritatea platformelor de social media nu au o integrare cripto inerentă.

Se pare că Twitter lucra la dezvoltarea propriului portofel cripto, iar odată cu achiziția recentă de 44 de miliarde de dolari de către Elon Musk, mulți credeau că platforma de socializare ar putea foarte bine să integreze un portofel cripto în curând. Cu toate acestea, rapoarte recente au sugerat că Musk a oprit planurile pentru portofel cripto pentru moment.

În ciuda eșecului actual în integrarea portofelului cripto, cei din interiorul pieței speră să vadă mai multe servicii axate pe Web3 pe platforma de socializare. Martin Hiesboeck, șeful cercetării blockchain și criptomonede la platforma de tranzacționare criptomonede Uphold, a declarat pentru Cointelegraph că Twitter acceptă deja transferul de criptomonede, așa că adăugarea suportului pentru criptomonede este următorul pas logic:

„Mulți din spațiul criptografic se pregătesc să vadă cum va afecta Elon Musk industria, iar răspunsul a fost surprinzător de optimist. Este clar că Musk va impulsiona integrarea activelor digitale cu platforma. De exemplu, multe platforme vor oferi propriile portofele cripto pentru a menține tranzacțiile aproape de ecosistemul lor. Făcând acest lucru, Twitter este un pas logic pentru o rețea socială care deja permite utilizatorilor să trimită sugestii în criptomonedă.”

Achiziția Twitter de către Musk a făcut titluri nu numai din cauza controverselor care au dus la rezilierea acordului, ci și pentru că a luat platforma de socializare privată la aproape 13 ani după ce a devenit publică. Acum că Twitter este o companie privată, Musk are mai multă influență în procesul de luare a deciziilor și mulți cred că acest lucru îl va ajuta să impulsioneze mai multe servicii crypto și legate de Web3 pe platformă.

Jack Jia, șeful GateFi la firma fintech Unlimint, a declarat pentru Cointelegraph că, în ultimele 18 luni, o parte semnificativă a platformelor Web2 au integrat suport Web3 și se așteaptă ca Twitter să se miște într-o direcție similară, cu Musk la cârmă. :

„Puteți conecta portofele fără custodie, cum ar fi MetaMask, la Instagram sau Twitter și puteți afișa NFT ca imagine de profil. Google a lansat un serviciu de nod Ethereum complet gestionat, la fel ca Infura și Alchemy. Deci, Coinbase și Revolut arată mai mult astăzi decât diferite în ceea ce privește caracteristicile și funcționalitatea cripto. Așadar, Twitter-ul lui Musk va avea un impact mare asupra cripto, lansând probabil ceva similar cu Protocolul Lens al lui Aave, descentralizând Twitter pentru a-l face mai rezistent la cenzură.”

Integrarea Web3 rămâne în urmă și trebuie simplificată și accelerată, iar platformele de social media pot ajuta la atragerea de miliarde de oameni pe Web3, practic peste noapte. Acest lucru a fost evident din succesul NFT-urilor Reddit.

Max Kordek, CEO al platformei de infrastructură blockchain Lisk, a declarat pentru Cointelegraph că Web3 nu este un ecosistem de internet independent, ci mai degrabă o tranziție, iar aceste platforme sunt cele mai potrivite pentru integrare.

„Cred că ceea ce oamenii înțeleg adesea greșit este că Web3 nu este un nou Internet exclusiv. În Web3 găsim și Web2, așa cum găsim vechiul World Wide Web în Web2. În cazul rețelelor sociale care integrează criptografia, vorbim de o fuziune a Web2 și Web3. La sfârșitul zilei, o platformă de social media este doar un canal de distribuție; Web3 nu le face irelevante. Ele vor deveni din ce în ce mai importante într-un viitor mai conectat”, a spus el.

Trecutul rețelelor sociale împiedică aspirațiile cripto și Web3

Platformele de social media au început ca un mijloc de conectare cu oameni din întreaga lume, iar în ecosistemul Web2, ele au devenit o parte integrantă a Internetului. Cu toate acestea, de-a lungul timpului, aceste platforme de social media au devenit, de asemenea, o gazdă centralizată de date pentru milioane de utilizatori, în care brandurile și companiile majore au încredere pentru a-și face publicitate produselor.

Dependența platformelor de social media pe agenții de publicitate a condus la practici proaste pe diferite platforme de social media. S-a descoperit că aceste platforme vindeau agenților de publicitate date sensibile ale utilizatorilor, iar măsurile de securitate slabe au dus, de asemenea, la încălcări ale datelor și la încălcarea drepturilor de confidențialitate. Acesta este motivul pentru care Kayla Kroot, co-fondatorul și directorul de design al protocolului de publicare descentralizat Koii Network, consideră că aspirațiile cripto ale acestor companii de social media pot dăuna industriei pe termen lung.

Kroot a citat exemplul recentei controverse din jurul planurilor lui Musk de a introduce o taxă de 8 USD pe lună pentru infama „căpușă albastră”, spunând Cointelegraph:

„În timp ce integrarea criptomonedelor în orice platformă tehnologică majoră poate fi văzută ca un pas pozitiv către adoptare, tendințele capitaliste profunde ale companiilor de social media indică faptul că ar dăuna industriei pe termen lung. Dacă sunt gestionate prost, aceste integrări vor alunga milioane de potențiali utilizatori. Un exemplu recent în acest sens este decizia controversată a Twitter de a solicita membrilor verificați să plătească mai mult de 8 USD pe lună pentru Twitter Blue.”

În plus, el a remarcat creșterea gradului de conștientizare a autonomiei datelor și a confidențialității utilizatorilor, în special zonele apreciate în cadrul comunității blockchain și a spus că nativii cripto vor vedea ce este o mișcare de a integra criptomoneda „în rețele care încalcă în mod activ convingerile de bază ale comunității. . : un jaf de numerar. Percepția de către populația generală ar putea fi mult mai proastă, dăunând în totalitate percepției criptomonedelor.”

Meta este un prim exemplu în acest sens, deoarece compania se luptă să tranziție de la originile sale bazate pe Web2 la un ecosistem Web3 complet descentralizat. Integrarile criptografice care sunt bazate pe profit și nu se aliniază cu etosul comunității cripto nu numai că vor înstrăina utilizatorii cripto-nativi, dar ar putea, de asemenea, să adauge combustibil focului anti-cripto. În esență, tehnologia blockchain promovează proprietatea distribuită și guvernanța pentru utilizatori, dar cele mai mari platforme de social media sunt încă foarte centralizate și exploatează activ conținutul utilizatorilor lor pentru trafic și venituri.

În prezent, cei mai populari creatori de pe platformele tradiționale de socializare conduc platforma, dar platformele în sine beneficiază de această tracțiune cu venituri din reclame, nu creatorii. Prin urmare, majoritatea acestor integrări cripto par să parieze pe tendință, mai degrabă decât să funcționeze în spiritul tehnologiei emergente.

Tom McArdle, COO al serviciilor de mesagerie descentralizate Satellite.im, a numit aspirațiile Twitter Web3 un „moment clasic de lup în haine de oaie pentru Web3”.

El a declarat pentru Cointelegraph: „Criptomonedele vor fi probabil integrate în platforma Twitter după achiziție. Simpla adăugare a capacității de a plăti în Bitcoin sau Dogecoin peste o stivă de tehnologie Web2 existentă nu este un pas înainte pentru mișcarea Web3. Twitter va continua să opereze la nivel central și să monetizeze mai agresiv participanții la platformă, deoarece Musk a împins compania prin achiziție și acum are nevoie de 1 miliard de dolari pe an doar pentru a acoperi cheltuielile cu dobânzile.”

„Integrarea plăților cripto este doar un alt flux de venituri și nu are nimic de-a face cu prioritățile sociale și etice care vin cu frontiera Web3: transparență, confidențialitatea utilizatorilor și proprietatea datelor.”

Pe de o parte, interesul crescând pentru platformele de social media Web2 în integrarea tehnologiilor Web3 a fost salutat ca un pas către o mai mare adoptare. Pe de altă parte, experții Web3 consideră că platformele de social media se bazează doar pe tendință și nu pe spiritul Web3, care ar putea în cele din urmă să sperie adevărata adopție a criptomonedelor, citând exemplul Meta și eșecul său recent în schimbarea numelui ca marca Web3. .