Influenții criptomonedelor ar putea avea nevoie să practice ceea ce predică și „să facă propriile cercetări” atunci când vine vorba de a-și împărtăși sfaturile cripto.

Potrivit mai multor avocați cu active digitale, populara declinare a răspunderii „acesta nu este un sfat financiar” poate să nu-i protejeze de fapt în ochii legii.

Avocatul pentru valori mobiliare din Statele Unite, Matthew Nielsen, de la Bracewell LLP, a declarat pentru Cointelegraph că, deși este o „cea mai bună practică” pentru influenți să dezvăluie că „acesta nu este un sfat financiar”, ei spun pur și simplu că termenul nu îi va proteja de lege, deoarece „Legile federale privind valorile mobiliare ale statului și ale statului reglementează în mare măsură cine poate oferi consultanță pentru investiții”.

Avocatul australian de reglementare financiară Liam Hennessy, partener la Gadens, a explicat că „avertismentele de sfaturi” sunt „în general destul de inutile”, în timp ce avocatul digital australian Michael Bacina de la Piper Alderman a adăugat că nu sunt „cuvinte magice pe care, atunci când sunt pronunțate, le vor nega. responsabilitate.”

Crypto-influencerii și ambasadorii celebrităților sunt din ce în ce mai mult controlați de reglementare, în special în Statele Unite.

Nielsen a citat recent cazul Kim Kardashian ca exemplu, în care SEC a acuzat-o pe Kardashian că nu a dezvăluit cât a primit pentru a promova EthereumMax adepților săi.

Influencerii simt presiunea

Crypto influencer Mason Versluis, cunoscut și sub numele de Crypto Mason, care are peste un milion de urmăritori pe Tik Tok, a declarat pentru Cointelegraph că nu poate sublinia suficient pe adepții săi că conținutul său nu ar trebui „luat ca un sfat financiar”.

Cu toate acestea, Versluis a spus că, în ciuda faptului că a folosit declinarea răspunderii „acest lucru nu este un sfat financiar”, este important ca influencerii să țină cont de faptul că unii oameni „fac mișcări financiare în funcție de ceea ce spun anumiți influenceri”.

El a subliniat, de asemenea, cât de dificil poate fi să se stabilească dacă un proiect va ajunge într-o situație de „trag de covor”, deoarece influenții „pur și simplu se ocupă de echipa de marketing” și, în general, nu au contact „cu niciunul dintre dezvoltatori.” sau proprietari.

Cripto-influencerul australian Ivan Vantagiato, cunoscut și sub numele de Crypto Serpent, care a strâns 68.000 de urmăritori pe Tik Tok, spune că influencerii ar trebui să-și dea diligența prin cercetarea unui proiect cripto înainte de a lansa o promoție.

Legate de: Crypto Finfluencers australieni se confruntă cu noi restricții legale dure

Hennessy consideră că cea mai bună modalitate prin care cripto-influencerii se protejează este să poată determina „care token este o securitate și care token nu este o securitate”.

El a explicat în continuare că este esențial să înțelegem că un „derivat este un produs care își trage valoarea din altceva”, și că poate fi „responsabil penal” pentru promovarea derivatelor.

Între timp, Bacina a menționat că un influencer care are reședința în Australia trebuie să fie autorizat să ofere consiliere financiară și că „nicio clauză de declinare a răspunderii nu va oferi protecție”.