Mai multe companii de criptomonede se confruntă cu o investigație a Comisiei Federale pentru Comerț (FTC) din Statele Unite cu privire la posibile reclame înșelătoare sau înșelătoare legate de criptomonede.

Potrivit unui 6 decembrie raport De la Bloomberg, purtătoarea de cuvânt a FTC, Juliana Gruenwald, a declarat că organul de pază investighează „un număr de companii pentru posibile abateri în ceea ce privește activele digitale”.

Gruenwald nu a oferit detalii suplimentare despre companiile vizate sau despre ce a declanșat ancheta.

Cu toate acestea, publicitatea și promovarea înșelătoare au fost un subiect fierbinte în SUA în acest an.

În octombrie, vedeta de reality Kim Kardashian a fost amendată de Comisia pentru Valori Mobiliare și Schimb (SEC) din Statele Unite pentru „promovarea pe rețelele sociale” a criptojetonului EthereumMax (EMAX), fără a dezvălui că a fost plătită cu 250.000 de dolari pentru a-l promova.

În noiembrie, fundașul NFL Tom Brady și apărătorul NBA Stephen Curry se numărau printre un grup de celebrități care se confruntă cu o anchetă de către autoritatea de reglementare financiară din Texas pentru promovarea schimbului de criptomonede, aflat acum în faliment, FTX.

FTC este o agenție independentă din Statele Unite, creată pentru a proteja publicul de practicile de afaceri înșelătoare sau neloiale prin aplicarea legii, investigații și educație.

La începutul acestui an, au trimis o alertă despre o înșelătorie cripto cu trei componente cheie, un imitator, un cod QR și un ATM cripto la care victimele vor fi direcționate să trimită bani.

Ei au dezvăluit, de asemenea, într-un raport din 6 iunie, că aproape jumătate din toate înșelătoriile legate de criptomonede au provenit de pe platformele de rețele sociale în 2021, escrocii pierzând criptomonede în valoare de până la 1 miliard de dolari pe parcursul anului.

Cointelegraph a contactat FTC pentru comentarii, dar nu a primit un răspuns până la momentul presării.

Legate de: A spune „Fără sfat financiar” nu te va ține de închisoare: avocații cripto

La nivel global, diverși organe de supraveghere financiară și agenții de conformitate au încercat, de asemenea, să reducă în mod activ reclamele cripto înșelătoare.

În martie, Autoritatea pentru Standarde de Publicitate (ASA) din Regatul Unit emis o notificare de aplicare către mai mult de 50 de companii care fac publicitate pentru criptomonede, prin care le îndrumă să-și revizuiască anunțurile pentru a se asigura că respectă regulile.

În august, grupul de supraveghere a consumatorilor Truth in Advertising din SUA a chemat 19 celebrități pentru că ar fi promovat jetoane nefungibile (NFT) fără a dezvălui legătura lor cu proiectele.

Autoritatea de reglementare financiară din Australia a lansat, de asemenea, avertismente asupra industriei criptomonedei cu privire la tactici de publicitate înșelătoare.

În octombrie, Comisia Australiană pentru Valori Mobiliare și Investiții (ASIC) a lansat o procedură civilă împotriva companiei australiane BPS Financial Pty Ltd (BPS) pentru presupuse declarații „înșelătoare” cu privire la simbolul său Qoin.