Criptomonedele legate de echipele naționale de fotbal nu au reușit să capteze atenția fanilor Cupei Mondiale FIFA din 2022, iar prețurile multor token-uri pentru fani legate de fotbal au scăzut de la începutul turneului.

Între Portugalia, Spania, Brazilia și Argentina, jetoanele digitale pentru fani asociate au scăzut între 60% și 88% de la începutul Cupei Mondiale pe 20 noiembrie. conform la CoinGecko.

Asta în ciuda faptului că Brazilia, Argentina și Portugalia au ajuns în sferturi de finală, în timp ce Spania a fost o concurentă puternică până când au fost eliminate pe 6 decembrie.

Tokenurile reacționează în general la rezultatele imediate, tokenul SNFT al Spaniei scăzând cu 39,1% în ultimele 24 de ore după pierderea echipei împotriva Marocului, totuși jetonul POR al Portugaliei a scăzut și cu 6,1% în aceeași perioadă de timp, chiar dacă au învins Elveția cu 6-1. pe 6 decembrie. Acest lucru sugerează că jetoanele devin din ce în ce mai puțin reactive la succesul echipelor partenere.

În special, aceste criptomonede au atins apogeul cu mult înainte ca oricare dintre echipe să meargă pe terenul de fotbal din Qatar, sugerând că a avut loc un eveniment clasic „cumpărați zvonurile, vindeți știrile”.

Token-urile fan din Portugalia și Argentina au atins maximele istorice (ATH) pe 18 noiembrie, în timp ce jetoanele fan din Spania și Brazilia au sosit cu două luni mai devreme, pe 28 septembrie.

O apariție similară poate fi văzută și pe graficul Chiliz (CHZ), tokenul nativ din spatele platformei majore de tokenuri fan Socios, care și-a pompat propriul ATH pe 20 noiembrie, dar de atunci a scăzut cu 36%.

Volumul de tranzacționare cu jetoane pe 24 de ore a scăzut, de asemenea, drastic de la început, scăzând între 79% și 88% din 20 noiembrie.

Legate de: Obiectivul șefului de parteneri? Pentru a scoate crypto din parc

Această clasă de jetoane a fost concepută inițial pentru a oferi fanilor oportunități unice de interacțiune cu echipele pe care le susțin, cum ar fi să le permită deținătorilor de jetoane să voteze pentru decizii minore, cum ar fi ceea ce va fi scris pe brațul căpitanului.

Cu toate acestea, criticii jetoanelor de fani o văd diferit, văzând piața ca o modalitate de pradă pentru comercianții experimentați de a stoarce capital de la fanii entuziaști.

Vorbind cu The Athletic în august 2021, Martin Calladine, autorul cărții The Ugly Game, o carte care explorează partea întunecată a relațiilor FIFA cu Qatar și candidatura sa la Cupa Mondială 2022. a oferit o interpretare sumbră a jetoanelor fanilor.

„Vedem că prețul jetoanelor crește în așteptarea unor evenimente fotbalistice, cum ar fi semne sau titluri”, a spus el, adăugând că „dealerii le încasează, prețurile scad și fanii stau în pierdere, victime ale entuziasmului lor pentru cluburile lor. .”