Jetoanele nefungibile (NFT) au crescut în popularitate de la lansarea CryptoKitties în 2017, sectorul estimat că va muta peste 800 de miliarde de dolari în următorii doi ani.

Unele dintre cele mai cunoscute cazuri de utilizare pentru NFT sunt proiectele de imagine pentru testare, cum ar fi Bored Ape Yacht Club și proiectele de jocuri care fac bani. NFT-urile au atras, de asemenea, atenția industriei sportului, ligile sportive profesioniste și-au stabilit propriile platforme pentru ca fanii să interacționeze cu echipele sau jucătorii lor preferati, dar despre asta se va discuta mai târziu în această poveste.

NFT-urile sunt bucăți de cod unice, care nu pot fi tranzacționate, stocate în blockchain. Aceste șiruri de cod alfanumeric pot fi legate de active precum opere de artă sau bunuri digitale și fizice. NFT-urile sunt create printr-un proces cunoscut sub numele de batere, iar creatorii pot stabili o limită pentru numărul de NFT pe care doresc să le bată, creând un deficit.

Lipsa este un fenomen care s-a aplicat întotdeauna activelor fizice, deoarece acestea sunt construite fizic cu resurse finite. Cu toate acestea, penuria nu a existat niciodată cu bunurile digitale, deoarece acestea pot fi reproduse cu ușurință. NFT-urile au schimbat acest lucru și acum vedem o piață în creștere a obiectelor de colecție în lumea digitală.

Cum sunt folosite NFT-urile pentru implicarea fanilor?

Când vine vorba de sport, fanii sunt atât de atrași de jucătorul sau echipa lor preferată încât interacționează cu ei în toate modurile posibile. Implicarea variază de la vizionarea sau participarea la jocuri live, achiziționarea de produse sau participarea la evenimente de semnare. Fanii doresc să se apropie de echipele și jucătorii lor preferati, oferind echipelor și ligilor sportive oportunități de a genera venituri suplimentare.

Ligile sportive, în special, și-au dat seama de valoarea angajamentului fanilor și au creat platforme în care fanii pot cumpăra, deține și comercializa suveniruri digitale. Un exemplu binecunoscut este piața NBA Top Shots NFT din National Basketball League, unde fanii pot cumpăra, vinde și tranzacționa clipuri video de baschet. Clipurile video de pe platformă sunt cunoscute sub numele de NBA Top Shot Moments, fiecare arătând un punct culminant diferit al unui joc de baschet. Piața a fost lansată în 2020 ca un joint venture între NBA și Dapper Labs, creatorii CryptoKitties. A generat vânzări de peste 230 de milioane de dolari într-un an de la lansare.

Unele clipuri video sunt vândute în pachete, similare cărților comerciale fizice precum Pokémon și Yu-Gi-Oh. Există, de asemenea, un element de gamification cu diferite niveluri de raritate, variind de la „comun” la „legendar”, un sistem standard în jocurile de rol. Clipurile video mai rare au mai multe șanse să aducă un preț mai mare decât cele mai frecvente evidențieri, crescând valoarea lor percepută ca obiecte de colecție.

NBA nu este singura când vine vorba de ligile sportive care își construiesc propriile platforme de implicare. Liga Națională de Fotbal și Liga Națională de Hochei lucrează la propriile platforme NFT, în timp ce Major League Baseball și-a lansat deja piața NFT.

Nu doar ligile sportive au creat platforme de implicare a fanilor – conceptul se dovedește popular în rândul organizațiilor non-sportive care intră în spațiu. De exemplu, Fanzee este o platformă viitoare care a strâns 2 milioane de dolari pentru a construi o piață și un ecosistem în care fanii sportului pot îndeplini provocări precum chestionare și jocuri pentru a-și crește nivelul de fani și pentru a schimba obiecte de colecție NFT.

Recent: Vizionarul Metaverse Neal Stephenson construiește un blockchain pentru a încuraja creatorii

Similar cu NBA Top Shots, există un element de gamification. În acest caz, cluburile sportive pot crea provocări interactive, cum ar fi chestionare bazate pe meciurile anterioare pentru a verifica cât de aproape au urmărit fanii jocul. În plus, fanii pot câștiga puncte de experiență și NFT pe baza interacțiunii lor cu jocul. Punctele de experiență vă ridică „nivelul fanilor”, care este afișat pe un clasament, iar fanii câștigă premii în funcție de rangul lor.

„Gamificarea este o modalitate excelentă de a stimula implicarea. O experiență de platformă distractivă și interesantă ajută la atragerea oamenilor. Cu toate acestea, trebuie să existe o poveste, chiar dacă este uşoară ca GoblinTown.” Max Luck, liderul creșterii ecosistemului la Flare Network, axat pe interoperabilitate, a declarat pentru Cointelegraph, adăugând:

„NFT-urile sunt destul de unice în felul în care ajută la menținerea comunităților active și implicate, sau „lipicioase”, în special cu piețele secundare care apar în diferite ecosisteme și cu potențialul ca NFT-urile să fie utilizate în diferite metaverse ale jocurilor. De asemenea, o mare oportunitate pentru meme.”

Cum schimbă platformele de implicare a fanilor industria sportului?

Platformele de implicare a fanilor aduc industrii din lumea reală, cum ar fi obiectele de colecție, în spațiul Web3. Jetoanele nefungibile sunt o modalitate excelentă de a atrage utilizatori mai tineri, mai cunoscători de tehnologie, adăugând modalități moderne prin care fanii pot interacționa cu echipele și jucătorii lor preferați, creând în același timp fluxuri suplimentare de venituri pentru ligile sportive.

Norocul este de acord că NFT-urile sunt o modalitate excelentă de a angaja tinerii fani cu echipele și jucătorii lor preferați: „NFT-urile sunt ca instrumente de marketing care au puterea de a atrage noii veniți în joc. Acest lucru este valabil mai ales în rândul fanilor mai tineri care au obiecte de colecție pe telefoane și își pot împărtăși entuziasmul și experiențele cu prietenii de la școală sau de la facultate.”

„Astăzi, tehnologia poate conduce la descoperire, în timp ce generațiile anterioare ar fi putut urmări sporturi cu familiile lor acasă sau pe stadion și și-au construit sprijinul acolo”, a continuat Luck, „Succesul atragerii de noi veniți ar depinde de cât de simple și simple pot fi platformele. pentru ca ei să obțină primele NFT cu UI/UX accesibil și cât de prohibitive sunt costurile.”

Activele digitale ar putea avea un efect semnificativ asupra cât de aproape sunt fanii sportului de echipele lor preferate dacă sunt utilizate corect. Va fi mai ușor pentru fani să țină pasul cu echipele și sportivii care contează cel mai mult pentru ei. Din acest motiv, organizațiile sportive au posibilitatea de a folosi activele digitale în avantajul lor. Nu va fi surprinzător că majoritatea ligilor sportive vor avea propriile lor platforme NFT unde fanii pot interacționa cu activele bazate pe blockchain în următorii ani.

Cu toate acestea, accentul ar trebui să se pună pe implicarea fanilor, mai degrabă decât pe încercarea de a câștiga bani rapid doar prin vânzarea de jetoane. Concentrându-se pe implicarea fanilor, aceste platforme pot avea o adoptare mai mare, deoarece fanii au șanse mai mari să introducă noi utilizatori pe platforme. Acest lucru va îmbunătăți, de asemenea, reținerea utilizatorilor, deoarece fanii vor folosi aceste platforme pentru plăcerea lor personală, în loc să încerce să câștige bani prin tranzacționarea cu jetoane sau active digitale pe care le-au achiziționat. Dacă piața de urs ne-a învățat ceva, utilizatorii speculativi dispar întotdeauna când piața încetează să se miște mai sus.

Felix Le Breton, manager de venituri digitale la organizația franceză de esports Team Vitality, a declarat pentru Cointelegraph: „NFT-urile pot fi o modalitate bună de a atrage fanii tineri, atâta timp cât stai departe de aspectul speculativ. Evident, tânăra generație este familiarizată cu principiul proprietății digitale și este ușor pentru ei să se integreze.”

Recent: Furnizorii de stocare descentralizat stimulează economia Web3, dar adopția este încă în desfășurare

Platformele care adoptă o abordare orientată spre utilizator, care se concentrează pe implicarea și retenția ridicată a utilizatorilor, vor avea mai mult succes în ceea ce privește platformele de implicare a fanilor, precum și îmbunătățirea educației utilizatorilor cu privire la modul în care NFT-urile vor ajuta, de asemenea, să conducă industria sportului către spațiul Web3. În medie, 76% dintre fanii pasionați de sport din întreaga lume sunt deschiși să învețe mai multe despre NFT-uri, așa că există o oportunitate excelentă pentru organizațiile din industria sportului de a aduce consumatorilor lor active bazate pe blockchain.

NFT-urile pot schimba lumea sportului prin aducerea activităților offline în lumea online. În trecut, fanii strângeau cărți de schimb, semnau tricouri și mingi de fotbal și schimbau imagini tipărite ale jucătorilor lor preferați. Pe măsură ce lumea devine din ce în ce mai digitală, fanii mai tineri vor găsi noi modalități de a interacționa cu echipele și jucătorii lor preferați prin tehnologia blockchain.