Producătorul german de automobile BMW intenționează să integreze tehnologia blockchain în operațiunile sale zilnice și să creeze un program de loialitate blockchain pentru clienții săi din Thailanda. Popularul producător auto a inclus firma de infrastructură blockchain Coinweb ca furnizor de arhitectură descentralizată și BNB Chain pentru a deconta tranzacțiile.

Integrarea tehnologiei blockchain în fluxul de lucru BMW va avea loc în două faze. În primul rând, tehnologia descentralizată va fi integrată în operațiunile zilnice ale BMW, cu scopul de a automatiza procesele manuale consumatoare de timp și de a optimiza serviciile de finanțare auto ale companiei.

În a doua fază a proiectului, Coinweb va dezvolta o aplicație personalizată Web3 pentru programul de fidelizare a clienților BMW. Programul va folosi o schemă de recompense bazată pe blockchain pentru a stimula clienții BMW Group. Nivelul și statutul unui client în ecosistem vor fi determinate de recompensele de loialitate pe care le-a dobândit prin diferite acțiuni.

Legate de: F1 Monaco GP: Red Bull Racing NFT de la Bybit, parteneriate Crypto-F1 și multe altele

Proprietarii își vor putea folosi recompensele pentru a cumpăra bunuri și servicii de la BMW, precum și de la un ecosistem legat în viitor. Lanțul nativ BNB al Binance va fi folosit pentru a deconta tranzacții.

Vorbind despre modul în care clienții vor fi recompensați în cadrul viitorului program de loialitate, CEO-ul Coinweb, Toby Gilbert, a declarat pentru Cointelegraph că clienții vor fi recompensați de fiecare dată când au puncte de contact cu ecosistemul BMW, fie că „cumpără o mașină nouă sau caută un serviciu”. explicat mai departe:

„Clienții vor fi recompensați cu puncte de fidelitate și vor putea cheltui în cadrul ecosistemului. Speranța noastră este că va exista o lansare globală în viitor, dar în prezent parteneriatul nostru este cu Thailanda.”

Șeful de leasing al BMW Thailanda, Bjorn Antonsson, a declarat că compania a monitorizat activ progresul tehnologiei descentralizate și diferitele sale cazuri de utilizare de-a lungul anilor. Antonsson a sperat că integrarea tehnologiei blockchain în operațiunile sale zilnice va elimina documentele manuale și va contribui la eficiența și transparența companiei.

Interesul producătorilor de automobile pentru tehnologia descentralizată nu este o noutate, iar BMW a fost implicat în această tehnologie din 2018. BMW a folosit pentru prima dată tehnologia blockchain pentru a-și urmări aprovizionarea cu cobalt și pentru a se asigura că produsele sale au fost furnizate folosind cele mai bune practici. Pe lângă BMW, un alt producător de automobile german popular, Mercedes, a folosit în mod activ jetoane nefungibile și criptomonede ca instrumente promoționale.

Producătorul auto italian Alfa Romeo a folosit tehnologia blockchain pentru a urmări înmatriculările de mașini, în timp ce noua înțelegere a Ferrari a sugerat și integrarea NFT.